MS Windows
briani 27239
Bankcertifikater
Fra : emj

Dato : 17-01-06 21:38

Vi har fået en ny PC i huset og jeg har så lagt diverse gemte data
over på den nye PC.
Imidlertid driller bankcertifikaterne lidt. Førhen kunne bankerne selv
finde certifikaterne på harddisken, nåt man var logget på, men nu skal
jeg hver gang igennem en "gennemse" procedure og finde certifikatet
til banken før jeg kan blive logget helt ind i bankens hellige haller.
Er der et bestemt sted disse certifikater skal placeres på harddisken,
så man slipper for denne "gennemse"

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 17-01-06 21:58

Hej!

emj wrote:

> [...]
> til banken før jeg kan blive logget helt ind i bankens hellige haller.
> Er der et bestemt sted disse certifikater skal placeres på harddisken,

Hvis det er Danske Bank (/BG Bank) skal du lige vælgt, at certifikatet skal
kopieres over permanent - ellers bliver du spurgt hver gang...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : emj

Dato : 17-01-06 23:11

Kim Voss Schrader skrev:

>Hvis det er Danske Bank (/BG Bank) skal du lige vælgt, at certifikatet skal
>kopieres over permanent - ellers bliver du spurgt hver gang...

BGbank virker. Det er et helt andet system.

Hilsen emj

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 17-01-06 22:05

On Tue, 17 Jan 2006 21:38:16 +0100, emj <emj@> wrote:

> [...]
>til banken før jeg kan blive logget helt ind i bankens hellige haller.
>Er der et bestemt sted disse certifikater skal placeres på harddisken,

Da jeg i sin tid oprettede forbindelse til Sydbanks NetBank, skulle jeg som
led i verifikationsprocessen angive stien, hvori bankens certifikat skulle
placeres. Denne sti blev så registreret af bankens system, som efterfølgende
forventer at finde certifikatet dér.
Måske forventer din banks system noget lignende?

--
Venlig hilsen
Gert

Fra : emj

Dato : 17-01-06 23:13

Gert Søgaard Jensen skrev:

> [...]
>forventer at finde certifikatet dér.
>Måske forventer din banks system noget lignende?

Jeps og en af bankerne er da også Sydbank.
Problemet er bare at der jo ikke har været en sådan verfikationsproces
dennegang, hvor certifikatet blot er lagt over på en ny PC.

Hilsen emj

Fra : emj

Dato : 17-01-06 23:17

Max skrev:

>Når du vælger gennemse, starter bankprogrammet så altid
>i samme folder ?

Nej, desværre ikke. Jeg skal igennem hele strifinder for at finde det
hver gang.

>Det kan jo også være noget automatisk gendan der driller.
Næh, det er det nu ikke.

Hilsen emj

Fra : Max

Dato : 17-01-06 23:38

Hej

> Næh, det er det nu ikke.

Hvis det er sydbank, så kan jeg da sige at jeg intet
problem har med at flytte certifikatet over på en
anden maskine.

Mvh Max

Fra : emj

Dato : 18-01-06 00:40

Max skrev:

>Hvis det er sydbank, så kan jeg da sige at jeg intet
>problem har med at flytte certifikatet over på en
>anden maskine.

Så må jeg se at finde ud af, hvor det lå på den gamle.

Hilsen emj

Fra : Max

Dato : 18-01-06 15:31

Hej

> Så må jeg se at finde ud af, hvor det lå på den gamle.

Jeg smed den bare i en tilfældig mappe, fandt den en gang
og så har det kørt siden.

Mvh Max

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 18-01-06 15:05

On Tue, 17 Jan 2006 23:38:01 +0100, "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid>
wrote:

>Hej

>Hvis det er sydbank, så kan jeg da sige at jeg intet
>problem har med at flytte certifikatet over på en
>anden maskine.

Næh- heller ikke jeg. På den anden maskine skal der blot oprettes en folder
i en tilsvarende sti som på "original-maskinen", og certifikatet kopieres
til denne folder.

Som emj selv skriver ovenfor, er problemet vist dette: Hvad var stien til
certifikatet på den gamle maskine?

--
Venlig hilsen
Gert

Fra : emj

Dato : 18-01-06 16:42

Gert Søgaard Jensen skrev:

>Som emj selv skriver ovenfor, er problemet vist dette: Hvad var stien til
>certifikatet på den gamle maskine?

Korrekt.
Og nu har jeg hentet svaret hos Sydbanks hotline.
Jeg bringer gerne svaret her, hvis andre har samme problem.

Standard ligger certifikatet på c:\Sydbank \certs\xxxxxxxP.P12

Hvis din mand har det liggende et andet sted, vil han blive bedt om at
udpege stien. Denne udpegning huskes nu i en cookie på pc´en, men hvis
jeres pc er sat op til at slette cookies hver dag, så vil NetBank igen
bede om en udpegning.

Man kan selvfølgelig også ændre på denne standardsti. Dette gøres inde
i NetBank under menuen Administration, Sikkerhed, Sikkerhedsløsning.
Tryk på
Ændre certifikatløsning. Sæt en markering i Udpeg en anden sti.... og
tryk på Gennemse for at dobbeltklikke på certifikatfilen. Slut at med
OK.
På den måde har I fortalt bankens systemer, hvor din mands certifikat
ligger.
***********************************************************'

Hilsen emj

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 18-01-06 20:45

On Wed, 18 Jan 2006 16:41:34 +0100, emj <emj@> wrote:

> [...]
>OK.
>På den måde har I fortalt bankens systemer, hvor din mands certifikat

Fin forklaring! - og godt, at du fik det til at fungere.

--
Venlig hilsen
Gert

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-01-06 00:49

emj skrev:

> Er der et bestemt sted disse certifikater skal placeres på harddisken,
> så man slipper for denne "gennemse"

Hvis koden ligger på en diskette spørger SkandiaBanken vist nok selv om den
skal gemme den på pc'en.

For Broager Sparekasses vedkommende skal man igennem et menu-system for at
gemme fra en diskette.

Andre kender jeg ikke
Hans