MS Windows
briani 27239
mediaoptager
Fra : lhs

Dato : 15-01-06 11:00

Hej jeg skal have optaget nogen tale via mit lydkort med ms windows xp´s
mediaoptager, jeg kan kun få den til at optage sekvenser af 60 sekunder ad
gangen - kan det ændres på en eller anden måde.

Lars HS

Fra : Edmund

Dato : 15-01-06 11:28

lhs wrote:
> Hej jeg skal have optaget nogen tale via mit lydkort med ms windows
> xp´s mediaoptager, jeg kan kun få den til at optage sekvenser af 60
> sekunder ad gangen - kan det ændres på en eller anden måde.

Xp´s lydoptager er virkelig dårlig.
Tryk f.eks på optageknappen 3 gange efter hinanden(uden at sige
noget)gem den og åben den igen og start indtaling.

Prøv Audacity i stedet, gratis open source software
http://audacity.sourceforge.net/

Du kan også bruge MovieMaker som er i XP, den har en indtalings
funktion, men den gemmer i wma i stedet for wav
--
Mvh Edmund

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-01-06 13:32

Den 15-01-06 10.59 skrev lhs følgende:
> Hej jeg skal have optaget nogen tale via mit lydkort med ms windows xp´s
> mediaoptager, jeg kan kun få den til at optage sekvenser af 60 sekunder ad
> gangen - kan det ændres på en eller anden måde.

Nej, den er begrænset til 60 sekunder. Brug et alternativt program som
det Edmund nævner eller Mp3DirectCut, der kan optage direkte i det
pladsbesparende mp3-format, se evt:
http://kimludvigsen.dk/programmer-multimedia-mp3directcut.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nem backup af Mozilla, Firefox og Thunderbird med MozBackup.