MS Windows
briani 27239
Clean up.....
Fra : Kenny

Dato : 13-01-06 18:01

Hej,

jeg har luige brugt windows XP's clean up program der komprimerer gamle
filer så man får mere plads. Men nu da den er færdig finder jeg ud at at
ca 160 GB data på den oprydte harddisk er væk (!). Der står under det
program at man stadig kan åbne filerne, men det er lidt svært når de
ikke er der......

Nogen der kan hjælpe mig, eller evt forklare om det er umuligt at finde
mit data igen?

På forhånd tak.

Kenneth

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-06 01:12

"Kenny" <kenny@skummer.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> er der......
>
> Nogen der kan hjælpe mig, eller evt forklare om det er umuligt at finde

Ked af at sige det: back-up først . . . (Hver gang).
Det er ondt at sige det nu, men måske det kan hjælpe den næste der prøver.

Medfølelse fra Alf

Fra : Kenny

Dato : 14-01-06 13:57

Ok, tænkte det nok.... Men man er jo ikke så mistænksom når det er en
clean up i winXP... Men det er vel bare typiskt!

Men tak alligevel....

Kenneth

Fra : Jack

Dato : 14-01-06 20:16

"Kenny" <kenny@skummer.com> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> jeg har luige brugt windows XP's clean up program der komprimerer gamle
> filer så man får mere plads. Men nu da den er færdig

Umiddelbart lyder det forkert, jeg har aldrig mistet data på den konto, og
der skulle ikke fjernes noget, kun komprimeres. Jeg kender ikke svaret, men
du skal ikke opgive alt for let. Hvad slags data er det der er forsvundet ?
Og har du prøvet at køre et af de diskrecovery prg. der tit bliver nævnt
herinde ??

Fra : Kenny

Dato : 14-01-06 22:39

Det er min mp3 samling, dokumenter, programmer og lign.

Disk recovery?

HVilket?

Kenneth

Fra : Kenny

Dato : 14-01-06 22:50

Jeg har fundet mine filer via et recovery program, men det er lidt svært
at recovere 160 gb når man ikke kan gøre det fra samme drev:) så jeg må
lige flytte lidt frem og tilbage på mine diske.....

men tak for rådet.

Kenneth

Fra : jda

Dato : 14-01-06 23:23

On Sat, 14 Jan 2006 22:49:51 +0100, Kenny came up with this fine idea in
dk.edb.system.ms-windows:

> Jeg har fundet mine filer via et recovery program, men det er lidt svært
> at recovere 160 gb når man ikke kan gøre det fra samme drev:) så jeg må
> lige flytte lidt frem og tilbage på mine diske.....

Husk at du ikke må skrive på den disk du skal lave recovery på så længe du
er i gang. Det kan forringe din chance for at genskabe dine data væsentligt

--
Jakob

Fra : Kenny

Dato : 14-01-06 23:45

ja det kan jeg se. Men det erlidt svært når jeg kun har 20Gb ledig plads
på min anden HD. og skal genskabe 160---- Men heldigvis har jeg noget
som gerne må gå tabt.... Så jeg tror det går....