MS Windows
briani 27239
hjælp mit drev skifter bogstav
Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 12-01-06 14:39

Hej NG.

Lige pludselig har alle mine drev skiftet bogstav.

min konfiguratin er:;

1 hardisk (C drev)
2 DVD drev (D og G drev)

Derudover har jeg så en gammel hardisk til sluttet via USB. Denne disk er
prtitioneret i 3 dele som oprindeligt hed E F og H. Disse hedder nu lige
pludselig F h og I. Hvordan pokker kan de lige pludselig skifte navn, og
hvad kan jeg gøre for at de får deres gamle drevbetegnelser tilbage?

Såvidt jeg kan se må det være noget med at den ikke vil tildele
drevbogstavet E af en eler anden årsag

på forhånd tak for hjælpen

Peter

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-01-06 20:21

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvad kan jeg gøre for at de får deres gamle drevbetegnelser tilbage?
>
> Såvidt jeg kan se må det være noget med at den ikke vil tildele

Hvorfor den har skiftet skal jeg lade være usagt, men du kan ændre
drevbogstaver via:
Højreklik på Denne computer og vælg Administration
I næste billede vælger du Diskhåndtering
Ovre til højre kan du så højreklikke på dine drev og vælge at skifte
drevbetegnelse. Men husk at bogstavet skal være ledigt, før du kan bruge det
til et andet drev.
Har man problemer med det, kan man bare først give dem høje bogstaver, og
derefter anvende de frigivne bogstaver.

Kurt

Fra : Ole Larsen

Dato : 12-01-06 21:00

Kurt B. Andersen skrev:
> [...]
> til et andet drev.
> Har man problemer med det, kan man bare først give dem høje bogstaver, og

Kunne det tænkes, at du har skiftet USB tilsluttet udstyr? Jeg har en
del tilsluttet periodisk via flere USB porte og har opgivet at holde
styr på drevbetegnelser og benytter disknavne i stedet. E er nok en af
DVD erne eller en, der har været tilsluttet.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design 2005-11-17

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 12-01-06 22:11

"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> wrote in message

> [...]
> tilsluttet periodisk via flere USB porte og har opgivet at holde styr på
> drevbetegnelser og benytter disknavne i stedet. E er nok en af DVD erne

Nej intet er ændret, men jvnf andet indlæg i denne tråd så er problemet
løst.

Tak for dit svar

Peter

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 12-01-06 22:10

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> wrote in message

> Hvorfor den har skiftet skal jeg lade være usagt,

så det finder vi nok aldrig ud af

men du kan ændre
> [...]
> Ovre til højre kan du så højreklikke på dine drev og vælge at skifte
> drevbetegnelse. Men husk at bogstavet skal være ledigt, før du kan bruge

weee...................mu virker alle mine programmer igen

Tak for rådgivningen

Peter

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-01-06 22:52

> weee...................mu virker alle mine programmer igen
>
> Tak for rådgivningen
>
> Peter

Velbekomme

Kurt