MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hvorfor hulen genstarter XP
Fra : Ukendt

Dato : 10-01-06 15:26

Hej

En pc med XP, med alt opdateret genstarter når:
1. Jeg trykker på afbryderen
2. Når jeg vælger "Start" / "Luk" / "Luk"
3. Bruger "Shutdown -s"

Hvad er der dog galt.
Måske hører det til i bios og ikke i Windows gruppen

/karsten

Fra : Henning Larsen

Dato : 10-01-06 18:51

"Karsten Madsen" <km i dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 3. Bruger "Shutdown -s"
>
> Hvad er der dog galt.
> Måske hører det til i bios og ikke i Windows gruppen

Det kan ske hvis en driver eller et serviceprogram ikke fungerer ordentligt
under Win XP. Man kan ofte løse problemet ved at fjerne fluebenet i
"Genstart automatisk". Men det er bedst at få opdateret den driver der
volder problemer.

Men du kan jo prøve at fjerne fluebenet. Det findes her: Egenskaber for
system - fanebladet Avanceret - Start og Genoprettelse - Indstillinger -
Systemfejl: Genstart automatisk.

Henning

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-06 21:10

> [...]
> Men du kan jo prøve at fjerne fluebenet. Det findes her: Egenskaber for
> system - fanebladet Avanceret - Start og Genoprettelse - Indstillinger -

Mjah, men det er jo når jeg vil lukke kræet ned at den ikke slukker for
maskinen, men der imod starter op igen.

/karsten

Fra : Nørd

Dato : 10-01-06 22:35

Med Strømstyring i Kontrolpanel
kan du justere alle de strømstyringsindstillinger, som computerens
hardwarekonfiguration understøtter.
Disse indstillinger varierer meget fra computer til computer.
Strømstyring registrerer automatisk, hvad der er tilgængeligt på computeren,
og du får kun vist de indstillinger, du kan styre.

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-06 22:56

"Nørd" <Nørd@c.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> computeren,
> og du får kun vist de indstillinger, du kan styre.

Jeps. Men jeg gik ind i bios og fjernede Wake-on-lan. Det dutter ikke
rigtigt sammen med en wifi-forbindelse gennem en usb. Så var den ged
barberet. Men ellers mange tak for inputs.

/karsten

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-06 10:05

Karsten Madsen wrote:

>Mjah, men det er jo når jeg vil lukke kræet ned at den ikke slukker for
>maskinen, men der imod starter op igen.
>
>/karsten

Ja men hvis der er en konflikt når du lukker ned (hvilket det kunne tyde
på i dit tilfælde) vil maskinene genstarte automatisk.

MVh Thomas

Fra : -= B =-

Dato : 11-01-06 11:03

"Henning Larsen" <NOGOOD@post.com> skrev i en meddelelse

> "Karsten Madsen" <km i dk> skrev i en meddelelse

Er det en ældre PC du har. Jeg tænker her på kabinettet / strømforsyningen.
Hvis ja, så prøv at højreklikke på skrivebordet og vælg "Egenskaber"
=>"Pauseskærm" =>"Strømstyring" =>"Avancered"

Bo