MS Windows
briani 27239
Mystisk BSOD i WinXP
Fra : Henning Fuchs

Dato : 07-01-06 00:02

Hej,

Jeg får fra tid til anden en MEGET MYSTISK BSOD i min WinXP Pro SP2 (Alle
opdateringer lagt ind)

>---
*** Hardware Malfunction

Call your hardware vendor for support

*** The system has halted ***
>---

Dette er den eksakte tekst der står.. Det eneste jeg kan gøre er reset-
eller on/off-knappen..

Nogen gange sker det allere mens maskinen starter, andre gange efter 10
timer.

Nogen der har en idé om hvad der sker (ja, ja, ingen vittigheder om at der
er en hardware-fejl, det kan jeg jo ligesom godt læse mig frem til) og hvor
jeg skal begynde at lede??

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 07-01-06 01:49

"Henning Fuchs" <Fuxie@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nogen der har en idé om hvad der sker (ja, ja, ingen vittigheder om at der
> er en hardware-fejl, det kan jeg jo ligesom godt læse mig frem til)

Det er det ikke nødvendigvis.

> og hvor jeg skal begynde at lede??

Fra en ende af
http://www.google.dk/search?hl=da&q=Hardware+Malfunction&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=
Det kan være alt fra hardware til software.

Flemming Nielsen

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 07-01-06 03:04

"Flemming Nielsen" <nn@nn.nn> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.google.dk/search?hl=da&q=Hardware+Malfunction&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=
> Det kan være alt fra hardware til software.

Men tjek af RAM er altid et godt sted at starte.

Flemming Nielsen

Fra : Henning Fuchs

Dato : 15-01-06 14:17

> "Flemming Nielsen" <nn@nn.nn> skrev i en meddelelse

> Men tjek af RAM er altid et godt sted at starte.

Har checket rammen vha util på denne side -->
http://oca.microsoft.com/en/windiag.asp
Både standard og extended fandt ingen problemer...

Ovenstående google-link gav heller ikke noget brugbart...

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 07-01-06 10:09

"Henning Fuchs" <Fuxie@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Jeg får fra tid til anden en MEGET MYSTISK BSOD i min WinXP Pro SP2 (Alle
> opdateringer lagt ind)

Jeg ved jeg siger det tit herinde og jeg gør det igen..

Start med windows filbeskyttelse. (Nemt og koster intet)

Gå i start/kør skriv sfc /scannow og klik OK. Systemet kigger nu dine
systemfiler igennem for at se om de er intakte og i de oprindelige
versioner. Muligvis beder den om XP-skiven. Put den i om
nødvendigt..Genstart når den er færdig

Løser det ikke problemet ville jeg se mig om på hardware-siden, som så måske
ikke er gratis..

/ Michael...

Fra : Henning Fuchs

Dato : 15-01-06 13:29

"Michael Korsgaard" <michael@rejsemontoer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nødvendigt..Genstart når den er færdig
>
> Løser det ikke problemet ville jeg se mig om på hardware-siden, som så

Udover at denne procedure bad om CD'en et sted mellem 50 og 75 gange, så
fandt den desværre ikke noget...

Fra : hcma

Dato : 15-01-06 19:42

> "Michael Korsgaard" <michael@rejsemontoer.dk> skrev i en meddelelse

> Udover at denne procedure bad om CD'en et sted mellem 50 og 75 gange, så
> fandt den desværre ikke noget...

du får heller ikke besked hvis den finder noget.
m v h¨hcma/-