MS Windows
briani 27239
Enheden kan ikke stoppes...
Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-01-06 16:11

da den stadig bruges af et program ! dette skriver windows når jeg
prøver at pille min eksterne harddisk fra ? det er en ideharddisk jeg
har proppet i en boks der går et usbkabel ind. hvad gør jeg ? kan jeg
bare pille usbkablet fra ? det mener jeg ikke at man må inden man har
fjernet enheden nede i proceslinien, i den der hedder sikker fjernelse
af hardware ?

nå jeg venter lidt med at gøre noget håber nogen kan hjælpe lidt
hurtigt
og når jeg klikker på ikonet nede i hjørnet kommer der 3 forskellige
navne op på samme enhed

usb lagerenhed

standardenhed-f

st80...usbenhed

hvorfor kommer der 3 forskellige navne op på den samme harddisk ? har
det noget med problemet at gøre ?
og den går også i gang med automatisk afspilning når jeg sætter den i
hvordan slår jeg det fra hjææællpp

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 01-01-06 17:41

"Punish the deed, not the breed." <nobody@home.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det noget med problemet at gøre ?
> og den går også i gang med automatisk afspilning når jeg sætter den i

Hej har du ikke en afbryder på din boks? hvis du bruger XP kan du bare
slukke for den.
I WIN2000 skal du bede om lov til at afbryde drevet i den der hedder sikker
fjernelse
af hardware . Når du har koblet dit USB drev til kan du i denne computer
højreklikke på drevet
og fortælle det hvad det skal foretage sig når du kobler det til.
Har du mere udstyr der kører på USB?
I sikker fjernelse af hardware kan du fjerne fluebenet i vis
enhedskomponenter.
mvh / Bjarne

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-01-06 18:26

>Hej har du ikke en afbryder på din boks? hvis du bruger XP kan du bare
>slukke for den.

jo der er en afbryderknap på kassen, jeg bruger windows xp prof med
sp2 . Mener du så at jeg kan lade usbledningen blive sidende i både
computeren og i boksen, og så bare tænde boksen når jeg skal lave
backup ?

eller skal jeg når jeg er færdig slukke boksen og så pille kablet ud
af boksen ?

> [...]
>højreklikke på drevet
>og fortælle det hvad det skal foretage sig når du kobler det til.

hmm men der er den allerede begyndt at lave sådan en søgning efter
noget at lave automatisk afspilning med ? jeg kan selvfølgelig bare
trykke anuler hver gang den gør det, det er ikke det værste problem

>Har du mere udstyr der kører på USB?

kun min bluetooth-hub/oplader en logitech, men det funger bare

>I sikker fjernelse af hardware kan du fjerne fluebenet i vis
>enhedskomponenter.

ok og hvad betyder det så hvis jeg fjerner det flueben, altså udover
at jeg så ikke får vist enhedskomponenter ?

det skal lige siges at nu har jeg fjernet den nu var der ingen
problemer med at fjerne den sikkert via ikonet i proceslinien, det
eneste jeg har lavet imellemtiden er at spille doom3 ? hmm jeg
forstår ikke helt hvad der sker

Fra : Richard Flamsholt

Dato : 01-01-06 22:46

"Bjarne Christensen" <bj_no_spam@pc.dk> skrev:
>Hej har du ikke en afbryder på din boks? hvis du bruger XP kan du bare
>slukke for den.

Nej! Hvis XP er ved at skrive data til disken kan det gå rent galt. Og
ja, jeg har set balladen i virkeligheden hos folk, der har slukket for
deres eksterne disk så snart backup-programmet var færdigt. Resultatet
var en ødelagt backup som måtte "nulstilles", så at sige.

--
Richard Flamsholt
richard@flamsholt.dk - www.richard.flamsholt.dk

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 02-01-06 06:30

On Sun, 01 Jan 2006 22:45:31 +0100, Richard Flamsholt
<richard@flamsholt.dk> wrote:

> [...]
>deres eksterne disk så snart backup-programmet var færdigt. Resultatet
>var en ødelagt backup som måtte "nulstilles", så at sige.

ok så vil det sige at det er bedre at lade usbkablet blive sidende i
imens xp lukker ned og så tage det ud når hele maskinen er helt
slukket ?

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 02-01-06 12:43

> ok så vil det sige at det er bedre at lade usbkablet blive sidende i
> imens xp lukker ned og så tage det ud når hele maskinen er helt
> slukket ?
Hej
Man skal selvfølgelig ikke slukke disken mens man kopierer filer til den.
Når den røde lampe er holdt op med at lyse kan man roligt slukke.
Du kan roligt lade USB kablet blive siddende, drevet bliver først aktiveret
når du tænder for det.
det er derfor du får det vindue med hvad du så vil foretage dig
der står bl.a. også foretag ingenting
hvis jeg husker rigtigt kan man også sætte et flueben i ruden udfør denne
handling hver gang.
men er det ikke meget rart at få den melding om at drevet er aktivt!!!
mvh / Bjarne

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 02-01-06 14:13

>Hej
>Man skal selvfølgelig ikke slukke disken mens man kopierer filer til den.

nej det er klart, men jeg var bare i tvivl om windows lavede et eller
andet efter at filerne var blevet kopieret der over, men det gør det
åbenbart ikke

>Når den røde lampe er holdt op med at lyse kan man roligt slukke.

hmm den røde lampe på min boks bliver ved med at lyse, men har slukket
aligevel nu hvor xp siger at jeg roligt kan fjerne hardwaren, der er
åbenbart forskel på at højre og venstreklikke på ikonet (sikker
fjernelse af hardware) nu venstreklikker jeg og intet problem

>Du kan roligt lade USB kablet blive siddende, drevet bliver først aktiveret
>når du tænder for det.

det har jeg nu gjordt et par gange det er jo meget nemmere

> [...]
>handling hver gang.
>men er det ikke meget rart at få den melding om at drevet er aktivt!!!

ja jeg har sat den til at åbne op i mapper, da det jo er det jeg skal
bruge hver gang når det er en backupdisk men den laver lidt automatisk
afspilning først, nå men det lader jeg den bare gøre og så er der
intet problem længere .

tak for hjælpen ....