MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows kan ikke starte med net aktiveret
Fra : Søren Hedegaard

Dato : 30-12-05 21:51

Jeg har et lokalt netværk med tre PC'er som gennem en hub deler en ADSL
linie. Alle har installeret XP-pro SP2 og alle med firewall (ZoneLab
Pro)og antivirus (Norton 2005) begge med autoopdatering. Dette har kørt
upåklageligt et par år.
Pludselig kunne den ene PC ikke starte Windows men genstartede af sig
selv i løbet af opstartsprocessen, så jeg kun kunne få gang i maskinen i
fejlsikret tilstand, men ikke i fejlsikret tilstand med netværk.
Jeg fandt ud af at når jeg deaktiverede netværk på denne maskine kunne
jeg starte normalt.
De øvrige maskiner virker korrekt.
Jeg gik ud fra at netkortet var i uorden, men det er det samme med et
nyt netkort.

I enhedshåndtering vises det gamle netkort stadig selvom det er pillet
ud af maskinen, men jeg kan ikke fjerne det i enhedshåndteringen. Når
jeg prøver, får jeg meldingen at kortet er nødvendigt for at Windows kan
starte.
Jeg har også prøvet at fjerne kortet i registreringsdatabasen men det
kan jeg heller ikke få lov til.

Er der nogen her i gruppen som har en idé til hvad der kan være
problemet og hvad en løsning kunne være??

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 30-12-05 23:38

"Søren Hedegaard" <shg@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> De øvrige maskiner virker korrekt.
> Jeg gik ud fra at netkortet var i uorden, men det er det samme med et nyt

Skift kabel

Er det 1394-netværkskort du ikke kan fjerne?

Flemming Nielsen

Fra : Søren Hedegaard

Dato : 31-12-05 09:12

Flemming Nielsen skrev:
> "Søren Hedegaard" <shg@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Skift kabel
>
> Er det 1394-netværkskort du ikke kan fjerne?
>
> Flemming Nielsen

Det sker også uden kabel.

I enhedshåndtering er vist to PCI Ethernet-netkort, det ene er det jeg
fysisk har fjernet og det andet on-board som er disabled i BIOS. Bag
begge står der - Miniport til Packet Scheduler. Begge skal deaktiveres
for at maskinen vil starte Windows.
Herudover er angivet 5 WAN-miniport, som jeg aldrig før har lagt mærke
til. Disse skal også være deaktiverede.
Der er ikke angivet noget 1394-netværkskort.

Iøvrigt opstod problemet umiddelbart efter jeg havde opdateret Norton
Antivirus og skulle genstarte.

Søren Hedegaard

Fra : StoneWare

Dato : 31-12-05 10:30

SNIP

> Iøvrigt opstod problemet umiddelbart efter jeg havde opdateret Norton
> Antivirus og skulle genstarte.

Ja det er ikke for sjov at man kalder det "Fuckup Anitivirus".........

Godt Nytår...............

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 31-12-05 11:25

Søren Hedegaard wrote:
> Iøvrigt opstod problemet umiddelbart efter jeg havde opdateret
> Norton Antivirus og skulle genstarte.

Så har du vel prøvet at afinstallere dette program?
Jeg bruger selv AVG Free fra www.grisoft.com , direkte link:
http://free.grisoft.com/doc/2/lng/us/tpl/v5

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Søren Hedegaard

Dato : 31-12-05 16:25

Søren Hedegaard skrev:

> [...]
> Der er ikke angivet noget 1394-netværkskort.
>
> Iøvrigt opstod problemet umiddelbart efter jeg havde opdateret Norton

Geninstallering af Windows løste problemet!

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 31-12-05 18:11

> Herudover er angivet 5 WAN-miniport, som jeg aldrig før har lagt mærke
> til. Disse skal også være deaktiverede.

Det er mig bekendt ISDN porte.

> Iøvrigt opstod problemet umiddelbart efter jeg havde opdateret Norton

Som de andre skriver, skrot Norton og installer AVG.

Flemming Nielsen