MS Windows
briani 27239
Kan en Win XP professionel SP2 blive for g~
Fra : PHM

Dato : 30-12-05 11:43

Måske et dumt spørgsmål, men har en uåbnet Win XP Pro SP2 liggende, som
efterhånden er et år gammel.
Kan man komme ud for at den ikke kan aktiveres, hvis den ligger for længe
uden at blive taget i brug ?

V.H. Peter 7400

Fra : Max

Dato : 30-12-05 12:15

Hej Peter

> Kan man komme ud for at den ikke kan aktiveres, hvis den ligger for længe
> uden at blive taget i brug ?

Nej, der er ikke sidste salgsdato på den slags.

Ps: den sidste jeg aktiverede var mindst 3 år gammel.

Mvh Max

Fra : PHM

Dato : 30-12-05 12:48

> Hej Peter

> Nej, der er ikke sidste salgsdato på den slags.
>
> Ps: den sidste jeg aktiverede var mindst 3 år gammel.

Ok, det lyder godt, regnede/håbede heller ikke med det.

V.H. Peter 7400

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 30-12-05 13:13

On Fri, 30 Dec 2005 11:42:43 +0100, PHM wrote:

> Kan man komme ud for at den ikke kan aktiveres, hvis den ligger for længe
> uden at blive taget i brug ?

Næh, men du kan komme til at aktivere den for mange gange har jeg hørt. Men
du aktiverer den jo ikke :)

Fra : Vinther

Dato : 30-12-05 13:45

"Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Næh, men du kan komme til at aktivere den for mange gange har jeg hørt.
> Men
> du aktiverer den jo ikke :)

Men så må den kunne åbnes på anden måde - idet jeg vil kunne formatere min
harddisk så mange gange jeg vil uden at skulle købe ny Windows.

Fra : Max

Dato : 30-12-05 14:17

Hej

> Men så må den kunne åbnes på anden måde - idet jeg vil kunne formatere min
> harddisk så mange gange jeg vil uden at skulle købe ny Windows.

Ja, man ringer bare til MS.

Mvh Max

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 30-12-05 14:18

On Fri, 30 Dec 2005 14:16:45 +0100, Max wrote:

> Hej

> Ja, man ringer bare til MS.

Jeg frekventerer en nyhedsgruppe for PC hjemmebyggere, og der er nogle der
udskifter deres komponenter tit, og de siger der er en øvre grænse for hvor
mange gange man kan gen-aktivere, men om det kan omgås med et opkald tør
jeg ikke sige.

Fra : hcma

Dato : 30-12-05 14:27

> [...]
> hvor
> mange gange man kan gen-aktivere, men om det kan omgås med et opkald tør

det kan omgås med lidt snilde og under visse forudsætninger:
http://www.hcma.dk/tips61to70.htm#no68
vh
hcma

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-12-05 15:40

Thomas Jespersen wrote:
> [...]
> nogle der udskifter deres komponenter tit, og de siger der er en øvre
> grænse for hvor mange gange man kan gen-aktivere, men om det kan

Ingen problemer der - du har vist 3 eller 5 forsøg - derefter kan den ikke
genaktiveres på normal vis.

Så er der to muligheder:

1: Vent et halvt år - så har du nye forsøg.

2: Ring til Microsoft - nummeret kommer i Windows - så får du en ny kode -
og så kan den aktiveres igen med det samme.

Og der er mig bekendt ingen grænser for, hvor mange gange man kan gøre det

Jan

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 30-12-05 16:35

Det er lidt mere komplekst end som så.
Er hardwaren ikke ændret kan du genaktivere lige så mange gange du
vil.
Er kritisk hardware ændret kommer det an på med hvilken frekvens man
søger at genaktivere. Forsøger du f.eks. 3 gange på en uge kan du
måske blive nægtet automatisk aktivering mens hvis du forsøger 5-6
gange over et halvt år vil der ikke være problemer.
Bemærk at dette ikke er Microsofts officielle tal men blot eksempler.
Og som du antyder nulstilles tælleren hvert halve år (regnet fra
hvornår du sidst aktiverede).
Tælleren nulstilles også hvis du aktiverer via telefon.