MS Windows
briani 27239
langsomt system
Fra : Thomas gade

Dato : 28-12-05 22:13

Efter jeg har skiftet bundkort Asrock p4v88+ og sat nye ram 1 gb pc
3200 i min pc og installeret min xp home på min nye sata HD 250 GB
maxtor diamond 10. Er min opstart af xp blevet mindst dobbelt så lang
som på den gl. konfiguration. Selve systemet synes også at køre en
anelse langsommere.

Alt er opdateret og servicepack 2 mm. er installeret og jeg er på bar
bund nu.

Så alle forslag til hvad der kan give denne slags problemer modtages
med kyshånd.

Mvh Thomas

Fra : lillekurt

Dato : 29-12-05 16:54

"Thomas gade" <dazzle@frac.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> nu.
>
> Så alle forslag til hvad der kan give denne slags problemer modtages med

Tillykke med dit nye hardware. Husk at se din bios efter.
Prøv med mindre ram.

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 31-12-05 01:49

"lillekurt" <nobody@nospam.fup> skrev i en meddelelse
> Tillykke med dit nye hardware. Husk at se din bios efter.
> Prøv med mindre ram.

Det lyder som et mærkeligt forslag - er det lige specifik for Asrock at de
ikke kan håndtere ram.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 29-12-05 17:22

On Wed, 28 Dec 2005 22:12:39 +0100, Thomas gade wrote:

> [...]
> bund nu.
>
> Så alle forslag til hvad der kan give denne slags problemer modtages

Som lillekurt skriver, så kig i BIOS, slå de ting fra på motherboardet som
du ikke har brug for.

Check i enhedshåndtering om du kører med DMA, hvis ikke slå det til. Du
skal checke DMAen på din IDE Controller hardware-enhed.

Hvis din harddisk og dit cd/dvd-drev kører på samme kabel, så køb et ekstra
kabel og lad cd/dvd-drevet køre på et kabel for sig selv.

Endelig er der "bootvis", et lille smart program lavet af microsoft som kan
optimere din start-tid:
http://www.majorgeeks.com/download.php?det=664

En mindre vejledning til programmet findes her:
http://arstechnica.com/guides/tweaks/sgp-tweaks.ars

Fra : Thomas gade

Dato : 29-12-05 23:45

Thomas Jespersen wrote:

> [...]
>optimere din start-tid:
>http://www.majorgeeks.com/download.php?det=664
>
>En mindre vejledning til programmet findes her:

Tak for svar begge to.

Jeg fandt at problemet lå i at min raid controller var sat til non-raid
i biosen.

MVh Thomas