MS Windows
briani 27239
Pludselig raster i windows XP
Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 21-12-05 21:29

Hej NG.

Jeg har en PC med Win XP pro med alle microsoft opdateringer.

På den PC har jeg pludselige fået en slags raster (prikker) på logon skærmen
og i den overste blå linie i viduerne, som gør at teksten bliver svær at
læse.

Er der nogen der ved hvordan jeg får dette rettet?

Hilsen

Jacob

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 22-12-05 08:34

"Jacob Jørgensen" <gismoREMOVE@12move.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> svær at læse.
>
> Er der nogen der ved hvordan jeg får dette rettet?

Jeg har lagt nogle BMP filer ud i dk.binaer i dag (22-12-2005 08:30) under
overskriften
"Raster" fejl i WinXP pro - Er der nogen der ved hvordan jeg fikser det? Del
Xaf2

Jeg har et ASUS P4P800 bundkort og et READEON 9600 grafikkort i min PC og
alle drivere skulle være opdateret.

Hilsen

Jacob

Fra : Casper Brøgger

Dato : 22-12-05 23:27

"Jacob Jørgensen" <gismoREMOVE@12move.dk> wrote in message
> [...]
> svær at læse.
>
> Er der nogen der ved hvordan jeg får dette rettet?

Det ligner unægteligt en fejl i video rammen, hvilket er en meget almindelig
fejl. Hvis du stadig har garanti på kortet, så få det byttet.

mvh. Casper

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 25-12-05 23:45

"Casper Brøgger" <hdv[remove]@hdv[remove].dk> skrev i en meddelelse

> Det ligner unægteligt en fejl i video rammen, hvilket er en meget
> almindelig fejl. Hvis du stadig har garanti på kortet, så få det byttet.
>
> mvh. Casper

Afinstallerer jeg ATI skærm driveren fra min Win XP pro PC er problemet
forsvundet, men ydelsen er heller ikke i top.

Hilsen

Jacob

Fra : Hans

Dato : 26-12-05 03:47

Jacob Jørgensen wrote:
> "Casper Brøgger" <hdv[remove]@hdv[remove].dk> skrev i en meddelelse

> Afinstallerer jeg ATI skærm driveren fra min Win XP pro PC er
> problemet forsvundet, men ydelsen er heller ikke i top.

Det passer fint med de symptomer du beskiver, da kortet ikke bruger hardware
acceleration uden de rigtige drivere. Kortet er ganske givet defekt.

Hans

Fra : Casper Brøgger

Dato : 26-12-05 22:20

> [...]
>>

> Afinstallerer jeg ATI skærm driveren fra min Win XP pro PC er problemet
> forsvundet, men ydelsen er heller ikke i top.

Ja, det er fordi du så ikke bruger samme del af hukommelses området med en
anden (standard) driver.
Det er stadigvæk en hardware fejl, som du ikke kan få til at forsvinde.

mvh. Casper