MS Windows
briani 27239
Ny eller Gammel version af MSN
Fra : Jørgen

Dato : 06-12-05 14:11

Jeg har opgraderet den gamle MSN v.4,7 til v.7,5. Alligevel kom opkald til
mig i den gamle version.

Så opsøgte jeg i kontrolpanelet, hvad jeg kunne finde af MSN - og slettede
det. Derpå downloadede jeg den nye med humørikonerne og alle narrestregerne.
Men når jeg får opkald fra vennerne, kommer de i den gamle version.

Hvor kommer denne gamle version fra? Den burde jo være slettet.

Efter sådan et opkald må jeg afbryde samtalen og selv kalde op igen. Så får
jeg den nye version, jeg har downloaded og installeret.

Jeg har prøvet flere gange at slette det hele og gen-downloade, men den
gamle version spøger stadig. Hvordan kommer jeg af med den?

Mvh Jørgen

Giv den segnende stærke drikke
og giv den mismodige vin. (Ordsp. 31,6)

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 06-12-05 14:20

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har opgraderet den gamle MSN v.4,7 til v.7,5. Alligevel kom opkald til
> mig i den gamle version.

Du er klar over at Windows messenger og MSN messenger er 2 vidt forskellige
programmer???

/ Michael...

Fra : Jørgen

Dato : 06-12-05 16:32

"Michael Korsgaard" <michael@rejsemontoer.dk> skrev i en meddelelse

> "Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Du er klar over at Windows messenger og MSN messenger er 2 vidt
> [...]

Nej, det ved jeg ikke.

MSN har jeg downloadet for et par år siden og brugt den uden problemer.

For nogle måneder siden reklamerede den selv med sin nye version. Jeg skulle
bare trykke 'her' og acceptere. Det gjorde jeg, og så fik jeg opgraderet til
den nye version. Men den gamle forsvandt åbenbart ikke, for hver gang, der
kommer et opkald til mig, er det i den gamle version, som jeg skrev.

I Kontrolpanel under "Tilføj/fjern Windowskomponenter" findes "Windows
Messenger" med checkmark. Mener du, at jeg bare kan unchecke den? Hvis det
er to forskellige programmer, hvorledes kan det så være, at folk, der siger,
de bruger MSN, dukker op i et helt andet program?

Eller: Hvad er forskellen på de to programmer?

Jørgen

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 07-12-05 08:58

> [...]
> siger,
> de bruger MSN, dukker op i et helt andet program?
>
> Eller: Hvad er forskellen på de to programmer?

Først og fremmest skal du gøre op med dig selv om du vil bruge den
indbyggede messenger i Windows, eller om det skal være MSN-messenger. At
have begge liggende sker der såmænd ikke noget ved udover at det er
forvirrende

Vælger du Windows-messenger afinstallerer du blot MSN-messenger.

Vil du derimod bruge MSN-messenger stiller sagen sig dog noget anderledes
idet Windows-messenger ikke kan afinstalleres som andre programmer idet den
er en del af Windows..

Du kan disable Windows-messenger ved at gå ind i: C:\Program Files\Messenger
og omdøbe den til noget andet, f.eks messengerOLD.

Vil du helt af med den kan du cut/paste følgende ind i start/kør
Start/Run/RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection
%windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Ovst. kommando fjerner windows-messenger.. Alternativt kan du hente et lille
tool her: http://www.ngweb.biz/software/other/remmsg.php som gør det samme..

/ Michael...

Fra : Jørgen

Dato : 07-12-05 10:26

> [...]
> indbyggede messenger i Windows, eller om det skal være MSN-messenger. At
> have begge liggende sker der såmænd ikke noget ved udover at det er

Tak for et klart svar.

Inden jeg beslutter mig, vil jeg gerne vide, hvad forskel der er på de to
Messenger-programmer.

MSN er jo helt tydeligt forsynet med en masse kulørt legetøj, og så kan man,
når man får styr på det, tilkoble både video og mikrofon.

De er vel begge to lavet af Microsoft? Men kan de "snakke sammen"?

Er den indbyggede Windows Messenger lige så poppet som MSN?

Mvh Jørgen

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 07-12-05 12:20

"> Tak for et klart svar.
> [...]
>
> De er vel begge to lavet af Microsoft? Men kan de "snakke sammen"?
>
> Er den indbyggede Windows Messenger lige så poppet som MSN?

Man kan vel sige at windows-messenger er knap så poppet som MSN, og ja de
snakker fint sammen. Om man er til den ene eller den anden er vel i sidste
ende et spørgsmål om temperament...

/ Michael...

Fra : Jack

Dato : 06-12-05 14:28

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Du burde snart vide, at MSN er noget L... lavet for teenagere

Fra : Jørgen

Dato : 06-12-05 16:36

"Jack" <gopot****@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Du burde snart vide, at MSN er noget L... lavet for teenagere

Nej, det vidste jeg ikke. Hvad er da alternativet?

En masse af mine venner - de er ikke teenagere, de er over 60 - Bruger den
med stor begejstring.

Du kan åbenbart ikke lide programmet. Hvorfor ikke? Hvad er der galt med
det?

Jørgen

Fra : Jack

Dato : 06-12-05 17:59

> det?

Det er efter min bedste overbevisning en sikkerhedsrisiko, af de større. i
lighed med ICQ, Mirc og andre af den slags chat pgr. Men du har da ret, der
er mange der bruger den og sikkert uden problemer
Jack
Ps. Husk jeg skrev efter min overbevisning, i må gerne ha´ jeres...

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 07-12-05 08:50

> [...]

> med stor begejstring.
>
> Du kan åbenbart ikke lide programmet. Hvorfor ikke? Hvad er der galt med

Der er ikke noget galt med Messenger. Jack har sikkert bare ingen venner at
skrive med, derfor synes han sikkert at du heller ikke skal have det.

Tilføj/Fjern programmer -> Tilføj/Fjern Windowskomponenter -> Fjern
fluebenet ud for "Windows Messenger" -> Klik næste.

For at være sikker på at den "indfødte" Messenger er helt væk, sletter jeg
altid biblioteket "C:\Programmer\Messenger". Klik ja til de advarsler der
kommer. Nu har du kun Messenger 7.5 tilbage. VIGTIGT: Slet ikke biblioteket
"C:\Programmer\MSN Messenger", fordi det er her din version 7.5 ligger.

Flemming Nielsen

Fra : Jack

Dato : 07-12-05 14:11

"Flemming Nielsen" <nn@nn.nn> skrev i en meddelelse

> Der er ikke noget galt med Messenger. Jack har sikkert bare ingen venner
> at skrive med, derfor synes han sikkert at du heller ikke skal have det.

Du er da mere end almindelig dum. Jeg skrev udtrykkeligt, at det var min
overbevisning og at andre måtte ha´ deres. Jeg skrev også at der er mange
der bruger MSN og sikkert uden problemer.
Når så du føler du skal blive personlig så må der sgu da være et eller
andet galt med dig.

Sikkerhedsrisikoen er almindelig kendt og anerkendt af adskillige
sikkerhedsfirmaer, som jeg ved har anbefalet man fjerne messenger ( det
samme må gælde msn messenger) hvis ikke man mener at havde noget at bruge
den til.
Der skal ikke megen viden til, at forstå, at hvis man kan sidde og dele
filer, billeder live cam o.sv. så er der et åbent hul ind i ens pc på
størelse med alt for meget. Hvis man syntes at det er en fed ting så gør man
selvfølgelig bare det, hvis ikke så lader man være, det har ikke rigtigt
noget med antallet af venner at gøre.
Jeg passer et netværek på 9 pcére som alle køre msn, da de bruges af unge
som jo ikke kan leve uden og fint nok, det skal de ha´lov til. Jeg kan bare
ikke finde nogen anvendelse og mener som sagt, at det er noget L... som
laver rod og bruger recurser, og altså åbner din pc for enhver lille nørd
med en hacker i maven

Jack

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 07-12-05 19:30

> [...]
> der bruger MSN og sikkert uden problemer.
> Når så du føler du skal blive personlig så må der sgu da være et eller

Du skriver "Du burde snart vide, at MSN er noget L... lavet for teenagere
"

Dette er skrevet som en kendsgerning og ikke som en mening.

> [...]
> bare ikke finde nogen anvendelse og mener som sagt, at det er noget L...
> som laver rod og bruger recurser, og altså åbner din pc for enhver lille

Hvis du vidste bare en lille smule om internet og netværk, ville du vide, at
den eneste måde at beskytte sig 100% på, vil være ikke at have internet og
netværk. "Man kan dele filer igennem Messenger". Ja hvad havde du ellers
regnet med? Er det ikke det der er meningen med internet og netværk.

Flemming Nielsen

Fra : Jack

Dato : 07-12-05 21:28

"Flemming Nielsen" <nn@nn.nn> skrev i en meddelelse news:6dc04