MS Windows
briani 27239
Tjenesten Server?
Fra : Peter Jensen

Dato : 28-11-05 19:16

Tjenesten Server som understøtter deling af filer etc. er sat til at starte
automatisk på min IBM Thinkpad T42 som kører WinXP Pro. Denne tjeneste er
altid "Midlertidigt afbrudt" ved opstart.

Hvordan mon det kan være?

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : ///M

Dato : 29-11-05 12:08

Peter Jensen wrote:
> [...]
> starte automatisk på min IBM Thinkpad T42 som kører WinXP Pro. Denne
> tjeneste er altid "Midlertidigt afbrudt" ved opstart.

Visse tjenester slukker sig selv når de ikke bruges - de starter tilsvarende
også af sig selv, når der er behov for dem.
Virker din deling ikke?

///M

Fra : Peter

Dato : 29-11-05 13:38

"///M" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Visse tjenester slukker sig selv når de ikke bruges - de starter
> tilsvarende også af sig selv, når der er behov for dem.
> [...]
Min deling virker når jeg har genstartet Server tjenesten - ellers ikke. Når
jeg tænder Pc'en er tjenesten Midlertidigt Afbrudt.

Mvh
Peter Jensen

Fra : ///M

Dato : 29-11-05 15:11

Peter wrote:

> Min deling virker når jeg har genstartet Server tjenesten - ellers
> ikke. Når jeg tænder Pc'en er tjenesten Midlertidigt Afbrudt.

Prøv at checke din event log, for at se hvorfor den ikke starter, ved
pc-opstarten.
Og kig under %systemroot%\system32\logfiles om der skulle være noget der kan
lede dig på sporet

///M

Fra : Peter Jensen

Dato : 29-11-05 19:47

> [...]
> pc-opstarten.
> Og kig under %systemroot%\system32\logfiles om der skulle være noget der

Umiddelbart efter opstarter modtager "Tjensten Server en pause-kontrol" i
følge eventloggen, hvorefter den stopper. Jeg har ikke fået kikket i
%systemroot%\system32\logfiles endnu.

Mvh
Peter Jensen

Fra : ///M

Dato : 30-11-05 09:16

Peter Jensen wrote:
> Umiddelbart efter opstarter modtager "Tjensten Server en
> pause-kontrol" i følge eventloggen, hvorefter den stopper. Jeg har
> ikke fået kikket i %systemroot%\system32\logfiles endnu.

Jeg må indrømme at jeg har meget svært ved at tolke de danske fejlmeldinger
der - havde de været på engelsk havde jeg uden tvivl kunne hjælpe dig
videre. Har du en event-ID eller fejlkode?
Jeg tror ikke der ligger noget i logfiles for den type fejl ved nærmere
eftertanke :)

///M

Fra : Peter Jensen

Dato : 30-11-05 17:40

> [...]
> hjælpe dig videre. Har du en event-ID eller fejlkode?
> Jeg tror ikke der ligger noget i logfiles for den type fejl ved nærmere

Der findes en hændelses-id som hedder 7035 og når tjenesten stopper står der
at "den skiftede tilstand til midlertidigt afbrudt". Hændelses-id 7036.

Siger det dig noget?

Mvh
Peter

Fra : ///M

Dato : 30-11-05 18:48

Peter Jensen wrote:
> Der findes en hændelses-id som hedder 7035 og når tjenesten stopper
> står der at "den skiftede tilstand til midlertidigt afbrudt".
> Hændelses-id 7036.

www.eventid.net hjælper mig. Men såvidt jeg kan se er der en event før 7035
der initierer nedlukningen..... kan det passe?
Ellers kan du se på %systemroot%\security\logs\winlogon.log om der er
åbenlyse fejl.
Sidst men ikke mindst er der jo: Har du installeret noget eller ændret noget
siden fejlen opstod?

///M

Fra : Peter Jensen

Dato : 30-11-05 21:48

> [...]
> åbenlyse fejl.
> Sidst men ikke mindst er der jo: Har du installeret noget eller ændret

Måske er problemet "løst", Jeg har en netværksprinter med alm. netkort og et
trådløst. Under eksperimenter har den tiltusket sig den samme ip-adresse som
min T42 således at der har været en konflikt. Nu er printeren resat og når
jeg tænder T42'eren starter Server servicen korrekt.

Mvh
Peter

Fra : ///M

Dato : 01-12-05 14:41

Peter Jensen wrote:
> [...]
> samme ip-adresse som min T42 således at der har været en konflikt. Nu
> er printeren resat og når jeg tænder T42'eren starter Server servicen

Imponerende :)
Din printer har hacket dig - hehe

///M