MS Windows
briani 27239
Kan ikke instalere windows xp
Fra : Anders Pedersen

Dato : 27-11-05 12:31

har erter at sat en seagate 80 gb sata harddisk i en fars pc.
ikke kunne komme til at instalere
Dem melder at partionen der er oprettet ikke er en xp kompatibel
Den har os begynt at gøre det på en 40 gb ide harddisk

Jeg har nu brugt næsten 5-6 timer på at instalere windiows

Mit spørgsmål: hvad får den til ikke at forsætte med at formater
i windows2000 melder den noget med beskadiet patition på den gamle disk.

Jeg skulle have fået den til at boote fra sataen.

Bundkort: asus a7v600
512mb + 256mb ram
btc dvdbrænder
plextor dvddrev
asus tvkort
Nvidia grafikkort

--
Med venlig Hilsen
Anders B Pedersen

Fra : Peter

Dato : 27-11-05 14:40

"Anders Pedersen" <anders.boeghNOSPAM@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news.s0wcxqsik69jru@anders...
> har erter at sat en seagate 80 gb sata harddisk i en fars pc.
> ikke kunne komme til at instalere
> Dem melder at partionen der er oprettet ikke er en xp kompatibel
> Den har os begynt at gøre det på en 40 gb ide harddisk

Hvilket program har du brugt til at partitionere din harddisk?
Husk, at Fdisk ikke kan handle harddiske over 64Gb.
Gå på Google og søg efter Fdisk121, den kan handle diske op til 121 Gb.
Du kan også smide den nye hd i en anden computer med Win XP installeret, og
så bruge diskhåndtering til at partitionere og formatere med.
Seagate har sikkert også noget gratis disk tools liggende på deres
hjemmeside.
Alternativt kan du selvfølgelige bruge Partition Magic, Acronis disk Manager
og lign professionelle programmer, men det er jo nok de færreste der har dem
liggende.
Har du først fået drevet partitioneret, kan du altid formatere med Win XP
under installationen.

PeterB

Fra : Anders Pedersen

Dato : 27-11-05 16:35

Den 27.11.2005 kl. 14:39:59 skrev Peter <doc_069X@hotmail.com>:

> "Anders Pedersen" <anders.boeghNOSPAM@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> news.s0wcxqsik69jru@anders...
>

> Hvilket program har du brugt til at partitionere din harddisk?
Jeg har brugt winxp installation til at partitionere disken

Det der er galt er at installlationen ikke vil fiormatere disken

> Husk, at Fdisk ikke kan handle harddiske over 64Gb.
> Gå på Google og søg efter Fdisk121, den kan handle diske op til 121 Gb.
Fdisk kan ikke ta ntfs. den nye sata disk skal køre NTFS

> Du kan også smide den nye hd i en anden computer med Win XP installeret,
> og
Jeg kan ikke sætte sata disken i min egen pc, da mit bundkort ikke har
sata stik
har ingen usb2.0 boks til sata kun en til ide.

--
Med venlig Hilsen
Anders B Pedersen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 28-11-05 17:17

Anders Pedersen wrote:
> har erter at sat en seagate 80 gb sata harddisk i en fars pc.
> ikke kunne komme til at instalere
> Dem melder at partionen der er oprettet ikke er en xp
> kompatibel

Du kan teste om disken fungerer korrekt med dette værktøj:
http://www.seagate.com/support/seatools/

Og oprette partitioner mv. med dette:
http://www.seagate.com/support/disc/drivers/discwiz.html

--