MS Windows
briani 27239
Min XP Pro går helt agurk??
Fra : Preben Kaas

Dato : 18-11-05 14:03

På grund af alt for mange problemer og langsomhed har jeg netop
gennemført en formattering og ny installation af WINDOWS XP PRO.

Herefter får jeg konstan pop-ups fra

Tjenesten Messenger
Meddelelse fra SYSTEM til ALERT

og f.eks oplyser, at windows har fundet 55 kritiske systemfejl
og foreslår at jeg fixer dem ved at downloade forskellige programmer
for at løse fejlen.
Altallet af kritiske fejl svinger mellem 36 og 55.

Nogen som ved hvad årsagen kan være??

mvh
Preben
www.prebenkaas.dk

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 18-11-05 14:17

Hej!

Preben Kaas wrote:

> Nogen som ved hvad årsagen kan være??

Årsagen er, at du ikke har slået tjeneste "Messenger" fra under system
services... Det er spam du modtager og således ikke fejl i Windows.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ole C

Dato : 18-11-05 14:18

Preben Kaas skrev blandt andet:

> [...]
> for at løse fejlen.
> Altallet af kritiske fejl svinger mellem 36 og 55.

Ja, det er spyware via tjenesten Messenger (ikke at forveksel med Windows
Messenger). Slå den fra under Kontrolpanel>Administration>Tjenester.

--
vh
Ole C

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 18-11-05 14:23

Preben Kaas wrote:

> På grund af alt for mange problemer og langsomhed har jeg netop
> gennemført en formattering og ny installation af WINDOWS XP PRO.

> [...]

Har du også installeret SP2? Med den installeret burde tjenesten
"Messenger" være slået fra. Den kan nemlig misbruges (spam)

> og f.eks oplyser, at windows har fundet 55 kritiske systemfejl
> og foreslår at jeg fixer dem ved at downloade forskellige programmer
> for at løse fejlen.

Hvilke programmer foreslår den?
Vis evt. et screenshot.

> Altallet af kritiske fejl svinger mellem 36 og 55.
> Nogen som ved hvad årsagen kan være??

Mit bud må være virus eller harddisk-fejl. Start med at teste med en
opdateret virusscanner.

--
Mvh. Lars

Fra : Preben Kaas

Dato : 18-11-05 15:02

On Fri, 18 Nov 2005 14:03:25 +0100, Preben Kaas
<prebenkaas@xxxxhjallesenet.dk> wrote:

> [...]
>for at løse fejlen.
>Altallet af kritiske fejl svinger mellem 36 og 55.

Tusind tak for alle svarene - tjenesten er nu slået fra og jeg har
ikke hørt fra den siden.

Og til Lars: nej jeg har ikke SP" installeret.
Har forsøgt flere gange men hver gang "æder" den min
internetforbindelse.

mvh
Preben
www.prebenkaas.dk

Fra : Hans

Dato : 18-11-05 15:08

Preben Kaas wrote:

> Og til Lars: nej jeg har ikke SP" installeret.
> Har forsøgt flere gange men hver gang "æder" den min
> internetforbindelse.

Det tror jeg nu ikke den gør. Det er nok nærmere XP's firewall som driller
dig.

Hans

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 18-11-05 23:40

Preben Kaas wrote:
> Og til Lars: nej jeg har ikke SP" installeret.
> Har forsøgt flere gange men hver gang "æder" den min
> internetforbindelse.

Hent den manuelt her:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=049c9dbe-3b8e-4f30-8245-9e368d3cdb5a
- Brænd den evt. på CD til senere brug.