MS Windows
briani 27239
MicroSoft Windows XP Media Center 2005 DK ~
Fra : Quake

Dato : 17-11-05 21:42

Hvad betyder det når der står oem til sidst

er det nået med man kun kan bruge den en gang .

Quake

Fra : Rander

Dato : 17-11-05 22:13

Thu, 17 Nov 2005 21:42:21 +0100 brugte Quake 7 linier på at fortælle dette
til dk.edb.system.ms-windows:

>Hvad betyder det når der står oem til sidst
>er det nået med man kun kan bruge den en gang .

Other Equipment Manufacturer.

Det betyder at den er leveret med et stykke hardware, og at licensen følger
det hardware. Hvis den f.eks. er leveret med en maskine, så må den kun
installeres på den maskine. Hvis maskinen sælges skal licensen følge med.
Dør maskinen må licensen ikke benyttes mere...

http://rander.dk (temporarily down!)

Grunden til, bedsteforældre og børnebørn kommer så godt ud af det med hinanden,
er, de har en fælles fjende. (Sam Levenson)

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 17-11-05 23:31

On Thu, 17 Nov 2005 21:42:21 +0100, Quake wrote:

> From: Quake <lotusvej@mail.dk>
> Newsgroups: dk.edb.system.ms-windows
> Subject: MicroSoft Windows XP Media Center 2005 DK OEM
> Date: Thu, 17 Nov 2005 21:42:21 +0100
>
> Hvad betyder det når der står oem til sidst
>
> er det nået med man kun kan bruge den en gang .

Andre må endelig rette mig hvis jeg tager fejl:

OEM betyder at softwaren SKAL sælges i forbindelse med noget andet hardware
eller evt. en anden softwarepakke. F.eks. er mange af de billigste tilbud
på WinXP på edbpriser.dk bundles hvor man får noget andet hardware med,
typisk noget billigt såsom en mus eller lign. (for at holde prisen nede
velsagtens).

I nogle tilfælde er licensaftalen til slutbrugeren anderledes i OEM
software, om det er tilfældet med det program du spørger om ved jeg ikke.
Men typisk virker det 100% som den "fulde" version, så for at svare på dit
spørgsmål er jeg næsten 100% sikker på den virker flere gange, men der er
muligvis nogle licenskrav om at du SKAL køre det med det hardware der
fulgte med.

--
Now Playing:
Kreidler - Traffic Way

Fra : Quake

Dato : 17-11-05 22:55

"Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> spørgsmål er jeg næsten 100% sikker på den virker flere gange, men der er
> muligvis nogle licenskrav om at du SKAL køre det med det hardware der

ok tak for svarene alle sammen

Quake

Fra : pwee

Dato : 17-11-05 22:40

"Quake" <lotusvej@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad betyder det når der står oem til sidst
>
> er det nået med man kun kan bruge den en gang .
>
> Quake

a..
a.. Original Equipment Manufacturer
a.. og IKKE other...
a..
a.. peewe

Fra : allan

Dato : 18-11-05 05:07

Hej "Quake"

Vil gerne høre dine erfaringer med MS Win Media Center 2005 hvis
altså du har anskaffet en sådan

mvh
Allan

Fra : Quake

Dato : 18-11-05 09:41

"allan" <allan@FJERN hullet-valby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> mvh
> Allan
>
>Jeg har ikke købt den i nu men overvejer det den er jo lioge kommet på

Quake