MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Sikker fjernelse af hardware?
Fra : Pistolprinsen

Dato : 10-11-05 16:33

Hejsa,

I min Windows XP SP2 er det lille ikon i processlinien, med "Sikker
fjernelse af hardware" pludselig forsvundet!

Hvordan får man det tilbage igen?!?

TIA,

Pistolprinsen

Fra : Holst

Dato : 10-11-05 16:36

Pistolprinsen wrote:

> I min Windows XP SP2 er det lille ikon i processlinien, med "Sikker
> fjernelse af hardware" pludselig forsvundet!
>
> Hvordan får man det tilbage igen?!?

Måske skal du bare tilsluttet noget hardware, der kan fjernes sikkert?!

Fra : Pistolprinsen

Dato : 10-11-05 17:21

Har ikke mindre end 6 eksterne USB-enheder tilsluttet, der kræver sikker
fjernelse af hardware, så det er ikke det

mvh.,

Pistolprinsen

Fra : Åge

Dato : 10-11-05 18:24

"Pistolprinsen" <@> skrev i en meddelelse
> Har ikke mindre end 6 eksterne USB-enheder tilsluttet, der kræver sikker
> fjernelse af hardware, så det er ikke det

Kræver?

Fra : Pistolprinsen

Dato : 10-11-05 18:44

> Kræver?

Ja!

Pistolprinsen

Fra : Åge

Dato : 10-11-05 19:04

> Ja!

Kræver?

Fra : Jack

Dato : 11-11-05 00:00

"Åge" <Klogesen@åge.dk> skrev i en meddelelse

Tåge

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-11-05 07:41

"Åge" <Klogesen@åge.dk> skrev

> Kræver?

Er du endnu eet af de fjolser, der mener, at MS blot har lavet denne
advarsel for sjov?

Claus

Fra : Per

Dato : 11-11-05 09:21

> "Åge" <Klogesen@åge.dk> skrev

> Er du endnu eet af de fjolser, der mener, at MS blot har lavet denne
> advarsel for sjov?

Jeg synes iøvrigt at sikker fjernelse ikke virker ordenligt.

Jeg har ikke tal på de gange, hvor den ikke kan stoppe en tilsluttet enhed -
og dette til trods for, at den (PC og USB enhed) har stået uberørt i op til
5 minutter.

JEg må indrømme at jeg så bare trækker USB stikket ud.

Kan det gå helt galt?

Jeg har endnu ikke været udsat for det.

MVh. Per!

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-11-05 22:15

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev

> Kan det gå helt galt?
> Jeg har endnu ikke været udsat for det.

Ja, er der tale om diskenheder, kan du risikere, at hele FAT tabellen
forsvinder.

Claus

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 15-11-05 19:22

> "Per" <mesked@hotmail.com> skrev

> Ja, er der tale om diskenheder, kan du risikere, at hele FAT tabellen
> forsvinder.

Hvor skulle de forsvinde hen ?

Har aldring haft disse problemer men der i mod problemet med
at funktionen sikker fjernelse sjældent virker.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-11-05 13:28

"Hans M. Pedersen" <hmp45@hotmail.com> skrev

> Hvor skulle de forsvinde hen ?

Til de evige bitmarker!

> Har aldring haft disse problemer men der i mod problemet med
> at funktionen sikker fjernelse sjældent virker.

At du ikke har oplevet det er jo ikke ensbetydende med, at det ikke kan lade
sig gøre. Tusindevis af andre har oplevet det.

Et USB lager er ikke intelligent, filsystemet mountes af computeren, og
bliver det ikke skrevet færdigt på disken, inden den lukkes, så er det væk.
Navnlig ældre computere med den gamle IDE cachetype giver problemer.

Mon ikke, at der er en væsentlig årsag til, at MS har lavet funktionen
"sikker fjernelse"?

Jeg tvivler på, at det er noget de laver for underholdningens skyld.....

Claus

Fra : *** Calle ***

Dato : 15-11-05 22:47

Per wrote:
> Kan det gå helt galt?

Jeps, har set flere keys der er tomme bagefter ;-(
--
*** Calle ***

Fra : Lyrik

Dato : 11-11-05 17:07

> "Åge" <Klogesen@åge.dk> skrev

> Er du endnu eet af de fjolser, der mener, at MS blot har lavet denne
> advarsel for sjov?
>
> Claus
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Ja, for når man slukker for noget, så spørger de dumt om man vil slukke for
det. Det er da dumt. Havde de lavet stikkontakterne så tør jeg slet ikke
tænke på hvad der ville ske. Når man slukkede for lyset ville der komme et
væmmeligt plonk, hvorpå der i et display neden under ville stå om man ville
slukke for lyset. Så skulle man trykke igen hvorpå der sikkert ville stå om
man var helt sikker, hvorpå man igen trykkede hvorefter lejligheden ville
henligge i mørke.

Derfor regner jeg og andre med, at når man vil have stikket ud af USB, så er
det den samme smøre igen, igen. Anyway, jeg hiver bananen ud og der er
aldrig sket andet end at jeg sad med den i hånden.

Mon det har noget at gøre med at man kunne glemme at man var igang med at
arbejde på den og så ved at hive den ud beskadigede/mistede noget data?

Har nogen mistet noget ved at hive den ud?

Hilsen
Jens

Fra : Pistolprinsen

Dato : 11-11-05 17:24

> Har nogen mistet noget ved at hive den ud?

Ja, jeg - indtil flere gange, indtil jeg lærte at stoppe pågældende hardware
først - siden aldrig!

Og, det er derfor jeg savner ikonet - så, for at vende tilbage til trådens
oprindelige problem: Er der nogen, der ved, hvordan man får ikonet tilbage?

TIA,
Pistolprinsen

Fra : Max

Dato : 11-11-05 17:38

Hej

> Ja, jeg - indtil flere gange, indtil jeg lærte at stoppe pågældende
hardware
> først - siden aldrig!

Ja man høre tit nok "jeg har ikke gjort noget, men jeg kan ikke
læse filerne på min USB-key" osv.

> Og, det er derfor jeg savner ikonet - så, for at vende tilbage til trådens
> oprindelige problem: Er der nogen, der ved, hvordan man får ikonet
tilbage?

Nu ved jeg ikke med XP, men i W2k sker det gennem tilføj/fjern programmer.

Mvh Max

Fra : Max

Dato : 11-11-05 17:40

Hej igen

> Nu ved jeg ikke med XP, men i W2k sker det gennem tilføj/fjern programmer.

Skulle selvfølgelig være tilføj/fjern hardware, sorry.

Mvh Max

Fra : Lyrik

Dato : 11-11-05 23:50

> [...]
>
> Og, det er derfor jeg savner ikonet - så, for at vende tilbage til trådens
> oprindelige problem: Er der nogen, der ved, hvordan man får ikonet

+++++++++++++++++++++++++++++++
Prøv at se i Computeradministration under "tjenester."
Der er en for chipkort. På min står den i "manuel"
Flytbare lagermedier står ligeledes i "manuel".
Det er de eneste jeg kan se kunne have noget at gøre med det.

Hvis du ikke kan slå det til der kan det jo være en tabt systemfil et andet
sted.
Så kan du prøve at køre sfc /scannow - fra start-kør.

Hilsen
Jens

Fra : J. Jørgensen

Dato : 12-11-05 18:13

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> andet sted.
> Så kan du prøve at køre sfc /scannow - fra start-kør.

Hej i gruppen.
Jeg tror slet ikke, der er noget galt.
Hos mig fremkommer ikonet kun hvis jeg tilslutter en hardware der har brug
for det.
Det er tilsyneladende ikke altid nødvendigt.
Hilsen
Jørgen

Fra : Jack

Dato : 12-11-05 21:47

"J. Jørgensen" <jjdan@galnet.dk> skrev i en
> Jeg tror slet ikke, der er noget galt.
> Hos mig fremkommer ikonet kun hvis jeg tilslutter en hardware der har brug
> for det.

Same same her - happy newyear

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 15-11-05 19:26

"J. Jørgensen" <jjdan@galnet.dk> skrev i en meddelelse

> Hos mig fremkommer ikonet kun hvis jeg tilslutter en hardware der har brug
> for det.
> Det er tilsyneladende ikke altid nødvendigt.

Hvis man vælger cache aktiveret på et drev foreslås
sikker fjernelse af hardware.
Defineres under enheden i enhedshåndtering - politikker.

Fra : *** Calle ***

Dato : 15-11-05 22:49

Pistolprinsen wrote:

> [...]
>
> Og, det er derfor jeg savner ikonet - så, for at vende tilbage til
> trådens oprindelige problem: Er der nogen, der ved, hvordan man får
du er ikke kommet til at sætte den som skjul altid!
--
*** Calle ***

Fra : *** Calle ***

Dato : 15-11-05 22:46

Åge wrote:
> "Pistolprinsen" <@> skrev i en meddelelse

> Kræver?
Ja, det er ikke uden grund den er der, men det opdager du nok en dag.
--
*** Calle ***