MS Windows
briani 27239
XP-Home anderledes ?
Fra :    ab©

Dato : 08-11-05 14:40

Mon det kan passe at f.eks. ikoner for én bruger ændres / fjernes / flyttes,
når en anden bruger ændrer sit skrivebord ?

ab (-c:)

Fra : Sune Storgaard

Dato : 08-11-05 16:25

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse
> Mon det kan passe at f.eks. ikoner for én bruger ændres / fjernes /
> flyttes, når en anden bruger ændrer sit skrivebord ?

Ja, ting i "C:\Documents and Settings\All Users\Skrivebord" påvirker alle
brugere, samme gælder f.eks. med "C:\Documents and Settings\All Users\Menuen
Start".

Hvis ikonet derimod er i
C:\Documents and Settings\BRUGERNAVN\Skrivebord , påvirker det ikke andre.

(faktiske placeringer afhænger af installationen)

Fra :    ab©

Dato : 09-11-05 08:47

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis ikonet derimod er i
> C:\Documents and Settings\BRUGERNAVN\Skrivebord , påvirker det ikke andre.
>
> (faktiske placeringer afhænger af installationen)

Tak for dit svar - jeg har på mit arbejde været ude for, at ændringer på
"mit skrivebord" har resulteret i ændringer på 2 andre brugeres skrivebord -
mystisk. Et ikon i papirkurven og to andre ikoner fjernet hos en anden
bruger - uden at jeg havde rørt ved noget. Men det er så heller ikke din
erfaring, at det skulle kunne lade sig gøre.

ab (-c:)

Fra : Sune Storgaard

Dato : 09-11-05 16:31

> [...]
> en anden bruger - uden at jeg havde rørt ved noget. Men det er så heller
> ikke din erfaring, at det skulle kunne lade sig gøre.

Jeg er lidt i tvivl om hvad du mener med "mit skrivebord" i ovenstående.

De ikoner du ser foran dig nu, ligger et af 2 steder.
....\All users\skrivebord
....\ditbrugernavn\skrivebord

Så hvis du ændrer en af de ting du ser, som ligger i "all users" påvirker
det også alle andre.

Du kan altid gå ind på den fysiske placering, og se hvilken af de 2 et icon
hører til.