MS Windows
briani 27239
[Outlook 2003] Flere mailboxes, valg af af~
Fra : ///M

Dato : 08-11-05 10:36

Tidligere i min Outlook 2002 (v. 10) mener jeg bestemt at hvis man havde
flere mailboxes knyttet til sin konto (exchange server på netværk), havde
man muligheden for pr. dropdown at vælge hvilken konto man ville afsende med
vha. "From" feltet i en ny mail.

I Outlook 2003 (v. 11) findes også et "From" felt, man her skal man taste
adressen (eller alias), og kan ikke vælge via dropdown-liste. Nogen der
kender et trick hertil?

///M

Fra : Søren Blom

Dato : 08-11-05 11:29

"///M" <nospam@tdcadsl.dk> skrev
> [...]
>
> I Outlook 2003 (v. 11) findes også et "From" felt, man her skal man taste
> adressen (eller alias), og kan ikke vælge via dropdown-liste. Nogen der

Måske, men her inde ved vi kun noget om Outlook Express. Prøv i stedet at
spørg i dk.edb.internet.software.mail+news eller
dk.edb.programpakker.ms-office

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Holst

Dato : 08-11-05 11:32

///M wrote:

> [...]
>
> I Outlook 2003 (v. 11) findes også et "From" felt, man her skal man taste
> adressen (eller alias), og kan ikke vælge via dropdown-liste. Nogen der

Sikkert, men prøv at spørg i news:dk.edb.internet.software.mail+news,
for her ved vi kun noget om Windows og ikke Outlook. Ellers skift til
Firefox.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-11-05 11:55

Den 08-11-05 11.32 skrev Holst følgende:

> Sikkert, men prøv at spørg i news:dk.edb.internet.software.mail+news,
> for her ved vi kun noget om Windows og ikke Outlook. Ellers skift til
> Firefox.

Hvor finder man mailboksene i Firefox?

Fjernet krydspost til mail+news-gruppen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs hvorfor bliver spammerne ved med at spamme dig, og hvordan du

Fra : Holst

Dato : 08-11-05 12:09

Kim Ludvigsen wrote:

> Hvor finder man mailboksene i Firefox?

Hvis vi forstå det samme ved mailbokse, så er det under "Account
Settings..." i Tools-menuen (bruger engelsk Firefox). Så kan du oprette
flere mailboks, og når du skriver en ny mail, kan du med en
dropdownliste vælge afsenderadresse, nøjagtig som OP efterlyste.

> Fjernet krydspost til mail+news-gruppen.

Spørgsmålet hører vel ellers netop hjemme i mail+news-gruppen ...

Fra : Holst

Dato : 08-11-05 12:12

Kim Ludvigsen wrote:

> Hvor finder man mailboksene i Firefox?

Ja, jeg har lige indset, at du vist er lidt ironisk eller hvad man nu
skal kalde det. Når jeg skriver Firefox, mener jeg selvfølgelig
Thunderbird, hvilket du sikkert også godt var klar over. Shit happens.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-11-05 14:09

Den 08-11-05 12.11 skrev Holst følgende:

> Ja, jeg har lige indset, at du vist er lidt ironisk eller hvad man nu
> skal kalde det. Når jeg skriver Firefox, mener jeg selvfølgelig
> Thunderbird, hvilket du sikkert også godt var klar over. Shit happens.

Det gør det for os alle, men det er sjovest, når det sker for andre.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få et flot eller sjovt vandmærke på skærmen.

Fra : Holst

Dato : 08-11-05 14:27

Fra : ///M

Dato : 08-11-05 13:07

Holst wrote:

> Sikkert, men prøv at spørg i news:dk.edb.internet.software.mail+news,
> for her ved vi kun noget om Windows og ikke Outlook. Ellers skift til
> Firefox.

Jeg beklager fejlpostningen
Firefox kan da vist ikke interface til Exchange-servere? :)

///M

Fra : Lars Klintholm

Dato : 08-11-05 12:27

Den 08 nov 2005 skrev ///M i
dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express:

> [...]
> man taste adressen (eller alias), og kan ikke vælge via
> dropdown-liste. Nogen der kender et trick hertil?

I værktøjslinien - lige til højre for Send - er der en knap, der hedder
Konti. Har du prøvet den?

Lars Klintholm

Fra : ///M

Dato : 08-11-05 13:06

Lars Klintholm wrote:
> Den 08 nov 2005 skrev ///M i
> dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express:

> I værktøjslinien - lige til højre for Send - er der en knap, der
> hedder Konti. Har du prøvet den?

Sådan en knap har jeg ikke. Jeg tror jeg reposter min spørgsmål som folk har
foreslået, men samtidig er jeg kommet i tanke om at det jeg ledte efter
(svjh) kun er muligt hvis man benytter flere pop3-konti, og ikke en
exchange-server som jeg gør. Tak for svar.

///M