/ Forside / Teknologi / Udvikling / Delphi/Pascal / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Delphi/Pascal
#NavnPoint
oldwiking 603
jrossing 525
rpje 520
EXTERMINA.. 500
gandalf 460
gubi 270
DJ_Puden 250
PARKENSS 230
technet 210
10  jdjespers.. 200
RaveReport
Fra : Frederiksen


Dato : 17-01-06 18:50

Hej i gruppen.

Jeg har indtil nu klaret mig OK i Borlands Delphi, men vil gerne
udvikle udskrifter og har det medfølgende RaveReport, som jeg dog
aldrig har benyttet.

Jeg har kigget i det mange gange, men kan ikke rigtigt finde svarene
på et par spørgsmål. Er der nogle herinde, der kender til
programmet?

Er det fx kun muligt at overføre dynamiske data til sine udskrifter i
RaveReport via databaser eller kan man direkte overføre variabler til
udskrifterne.

MVH

M. Frederiksen.


 
 
Brian Andersen \(www~ (17-01-2006)
Kommentar
Fra : Brian Andersen \(www~


Dato : 17-01-06 21:03

Jeg kender ikke RaveReport. Jeg bruger et 3Parts produkt. Det skulle undre
mig, at du ikke direkte kunne linke din udskrift til et DataSet. Det må
næsten være den eneste måde du kan udskrive på. Kig nogle eksempler igennem
og prøv at gennemskue opbygningen.

/Brian



Frederiksen (17-01-2006)
Kommentar
Fra : Frederiksen


Dato : 17-01-06 21:33

Hej Brian.

Ja, jeg kan selvfølgelig linke via en database, hvis det var det, du
mente.

Men lyder det usandsynligt, at man OGSÅ kan linke gennem variabler
erklæret og tilskrevet i sit program.


Brian Andersen \(www~ (18-01-2006)
Kommentar
Fra : Brian Andersen \(www~


Dato : 18-01-06 08:56

Du spørger faktisk om man kan gøre det via en database og variabler:

>Er det fx kun muligt at overføre dynamiske data til sine udskrifter i
>RaveReport via databaser eller kan man direkte overføre variabler til
>udskrifterne.

/Brian




Brian Andersen \(www~ (18-01-2006)
Kommentar
Fra : Brian Andersen \(www~


Dato : 18-01-06 09:00

Fik trykket for hurtigt på Send knappen.

Et trick du kan gøre brug af til dine Variabler er In-Memory datasets. Jeg
bruger TClientDataSet. Det har jeg gjort i mange sammenhæng, hvor jeg har
været nødsaget til at opsamle og generere data til udskrifterne. Det
fungerer upåklageligt og så skal du ikke tænke på, hvordan du skal få fat i
data, da det ligger i et dataset.

/Brian



Finn Bindeballe (18-01-2006)
Kommentar
Fra : Finn Bindeballe


Dato : 18-01-06 07:50

hey...

ja, jeg har lavet et proj,som bruger det, og som laver udskriften
dynamisk.... det er ike specielt nemt eller smart...og der er nogle
mystiske fejl i Rave, saa jeg vil nok prøve noget andet næste gang jeg
skal lave noget.... eller ivertfald konfirmere at der ikke er underlige
ting i den nye version, som er med i D2006

lige hvad hvilket tool jeg vil bruge ved jeg ikke.....

/finn

Frederiksen (18-01-2006)
Kommentar
Fra : Frederiksen


Dato : 18-01-06 19:33

Hej Igen Finn og Brian.

Jeg kan forstå, at I ikke anvender Rave og at Finn ikke lige
umiddelbart ved, hvilket tool der ellers kan anbefales.

Jeg er meget interesseret i at høre, om der skulle være andre
muligheder eller forslag til et værktøj til udskrifter


Brian Andersen \(www~ (18-01-2006)
Kommentar
Fra : Brian Andersen \(www~


Dato : 18-01-06 22:28

Anvender selv ReportBuilder i en gammel version. Der er sket en del siden
hen. Se www.digital-metaphors.com. Men, ExpressPrinting System fra
www.devexpress.com tror jeg er markedets bedste. Kender det ikke, men alt
hvad Developers Express laver er kvalitet. Næste gang jeg skal starte et nyt
system op, vælger jeg helt sikkert ExpressPrinting System. Der er virkelig
tænkt over detaljerne i DevExpress' andre produkter! FastReport er også
godt. Det anvendte jeg en gang. Hvad der er sket siden hen, ved jeg heller
ikke. Tjek http://www.fast-report.com/en/.

Hvordan det står til med good old QuickReport ved jeg ikke? Deres hjemmeside
ser ud til ikke at eksisterer længere...


/Brian



Brian Andersen \(www~ (18-01-2006)
Kommentar
Fra : Brian Andersen \(www~


Dato : 18-01-06 22:34

En anden ting er, at RaveReport erstatter QuickReport. QuickReport var ikke
særlig godt, så mange fandt alternativer i de ældre Delphi versioner. Disse
projekter eksisterer stadigvæk i dag for største parten og vedligeholdes
løbende.

Jeg har set RaveReports komponenter og jeg må sige, at jeg synes ikke særlig
godt at det slutbruger interfacet. Jeg kan ikke udtale mig om RaveReport er
kvalitet eller ej, da mit kendskab ikke er stort nok.

/Brian



Thor (21-01-2006)
Kommentar
Fra : Thor


Dato : 21-01-06 09:38

Det er ret bøvlet at komme igang med, - men jeg har meget glæde af
den kodebaserede del, - med den indbyggede previewer kan man lave
rapporter hurtigt og genneskueligt.
mvh Thor


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste