Konfiguration af Access-point?
Fra : Haastrup

Dato : 25-01-06 20:29

Jeg skal indsætte et trådløst access point
mellem en PC (med tilhørende trådløst netværkskort)
og et stik i væggen. Der er ingen router/ modem i lejligheden,
og jeg har kun følgende information:

Hvis der føres et kabel fra PC'ens almindelige netværkskort
til stikket i væggen så skal man markere
"hent automatisk en IP addresse" og
"hent automatisk en DNS server addresse" i TCP/IP indstillingerne
for lan-forbindelsen.

Er dette det samme som at sige at DHCP bruges?

For at konfigurere access pointet er jeg midlertidigt nødt
til at give PC'en en IP addresse af formen 192.168.1.x

Men bagefter , hvad skal jeg så sætte Access pointets IP
og PC'ens IP til? Skal jeg mon blot markere DHCP i access-pointets
indstillinger og bruge "hent automatisk..." i PC'ens indstillinger?
(er jeg så sikker på at det funker i morgen også?...)

vh. Søren.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 25-01-06 21:24

Haastrup <abc3@noplanet.com> wrote:

> [...]
> for lan-forbindelsen.
>
> Er dette det samme som at sige at DHCP bruges?

Ja.

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 25-01-06 22:20

Axel Hammerschmidt skrev:

> Ja.

Nej ! Det er ikke sikkrt.

Hvis dit AP kan videreformidle DHCP lease requests fra sine trådløse
klienter (og ikke benytter egen DHCP server) så ja.

--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 25-01-06 22:31

Uffe S. Callesen <anon@anon.local> wrote:

> Nej ! Det er ikke sikkrt.

Hvad mener du med "Nej ! Det er ikke sikkrt"? Han skal bare ha' det til
at virke med en AP.

> Hvis dit AP kan videreformidle DHCP lease requests fra sine trådløse
> klienter (og ikke benytter egen DHCP server) så ja.

Det går jeg selvfølelig ud fra den kan. Ingen nævnt, ingen glemt.

Fra : Haastrup

Dato : 25-01-06 23:01

On Wed, 25 Jan 2006 22:30:55 +0100, hlexa@hotmail.com (Axel
Hammerschmidt) wrote:

>Hvad mener du med "Nej ! Det er ikke sikkrt"? Han skal bare ha' det til
>at virke med en AP.

>Det går jeg selvfølelig ud fra den kan. Ingen nævnt, ingen glemt.

Tak for hjælpen. Den manual jeg har til AP fortæller
ikke (så kort! jeg forstårr den ønskede
egenskab. Jeg kan selvfølgelig prøve når jeg skal sætte det
op, men jeg prøver at tage eventuelle problemer i opløbet
da det ikke er mit eget AP.

Hvad bør man undersøge hvis det viser sig at DHCP indstillingen
ikke virker ? Er løsningen her at jeg får fat i "default gateway IP"
og så tildeler IP-addresser til AP og PC der ligger i det område?

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 27-01-06 11:49

Haastrup <abc3@noplanet.com> wrote:

<snip>

> [...]

Altså, slå DHCP fra i AP.

> [...]
> ikke virker ? Er løsningen her at jeg får fat i "default gateway IP"
> og så tildeler IP-addresser til AP og PC der ligger i det område?

Hvis det er efter at APen er blevet resettet til fabriksindstillingerne
(og det bør den blive) så skal du indstille den PC, hvorfra du vil lave
ovennævnte manuel tildeling og ellers være forbundet til APen, til at
være på samme subnet. Kig i vejledningen (på tryk eller CD) for
oplysning om ip-nummer.