Nem afgang til en pc'er via nettet
Fra : Nyheder

Dato : 23-01-06 21:34

Hej Alle

Jeg har lige et spørgsmål. Jeg har et lille netværk (alle winXP). En maskine
er tændt hele tiden ("server") og der har jeg en FTP server kørende.
Jeg vil gerne have afgang til "serveren" via internettet, så jeg direkte kan
f.eks. redigere et word doc. Det er fra en bestemt pc uden for mit netnærk.

Jeg vil høre om der var ideer der er lette og stadigvæk med sikkerhed for at
alle ikke kan gå på serveren.

Hilsen

Sten

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 23-01-06 22:21

Nyheder skrev:
> Jeg vil høre om der var ideer der er lette og stadigvæk med sikkerhed for at
> alle ikke kan gå på serveren.

Det afhænger lidt af hvad de router er i stand til - har den indbygget
VPN server ? Alt. kan du nøjes med at lave en Remote Desktop (RDP)
forbindelse til serveren med FTP'en på. Evt. med en begrænsning sat i
enten router eller software firewall på hvilke(n) IP der må forbinde til
den.

--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk

Fra : Nyheder

Dato : 24-01-06 07:40

> [...]
> til serveren med FTP'en på. Evt. med en begrænsning sat i enten router
> eller software firewall på hvilke(n) IP der må forbinde til den.

Hej Uffe
Der er ikke VPN i routeren.
RDP er det winXP's remotedesktop du mener?
Hilsen
Sten