alternativ konfiguration
Fra : Bjarne Pedersen

Dato : 22-01-06 13:36

Jeg har en bekendt som har en bærbar der bruges på et nærværk hvor han får
tildelt adr. via en DHCP-server men når han så kommer hjem så skal den
kobles på hans hjemmenetværk. (Det er XP home)

Jeg har prøvet at opsætte hans computer med "alternativ konfiguration" men
der kommer ingen forbindelse derhjemme, når jeg går ind og ser "status" på
forbindelsen siger den at den er tildelt via DHCP og der står IP-mumre der
ikke passer med den alternative konfiguration, hvor får den så dette fra,
der er ingen andre computere på nettet tændt?

Hvordan får jeg dette til at virke da han ikke er typen som "bare" retter på
oplysningerne når han skifter net - og dette skulle jo heller ikke være
nødvendigt!

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 22-01-06 14:19

"Bjarne Pedersen" <bjarnespost@hotmail.com> writes:

> [...]
> oplysningerne når han skifter net - og dette skulle jo heller ikke være

Jeg har stået med samme dilemma, og selvom jeg sagtens kan rette
oplysningerne til, gider jeg ikke bruge tid på det i det daglige - det
skal bare virke!.

Det absolut nemmeste for ham, er at have en dims på hans
hjemmenetværk, som kan fungere som DHCP server. Stort set alle
bredbånds routere kan klare dette.

Det var den løsning jeg selv valgte.

Kai

Fra : ///M

Dato : 22-01-06 17:33

Bjarne Pedersen wrote:
> [...]
> Hvordan får jeg dette til at virke da han ikke er typen som "bare"
> retter på oplysningerne når han skifter net - og dette skulle jo

Hvis han blot sætter pc'en i dvale eller stand by, skal han manuelt frigive
ip'en og bede om en ny - når han så ikke får en ny, benyttes den alternative
ip-sætning. Det er bøvlet for den ukyndige.

Køb ham en router eller hvis han allerede har en, sæt den op til DHCP
derhjemme.

--
///M