Stofanet og localt netværk
Fra : IvanG

Dato : 21-01-06 14:48

håber nogle kan hjælpe...

Jeg vil gerne lave en opsætning med noget lokalt netværk tilkoblet en
stofa internet forbindelse...

Jeg har købt en router/accesspoint (Asus WL-500G deluxe). Jeg vil have
min stationære computer koblet til med alm. kabel og min bærbare med
trådløs forbindelse.
Når jeg forsøger at gå på nettet gennem routeren får jeg af vide
at det ikke kan lade sig gøre fordi der allerede er en forbindelse
aktiv og at jeg skal bestille familiepakken for at det kan lade sig
gøre. Teksten jeg får ser således ud ved logon:

*******
Fejl: Du kan ikke logge denne computer på StofaNet i øjeblikket, da
du har opbrugt det antal samtidige logins, som du har tegnet abonnement
på. Herunder er en liste over den eller de computere, som du allerede
har logget på internettet via din StofaNet forbindelse. Du kan vælge
at logge én af disse computere af StofaNet (klik på "vælg" ud for
den computer, som skal logges af), hvorefter den computer, du benytter
nu, bliver logget på i stedet.

Ønsker du mulighed for at tilslutte flere computere til internettet ad
gangen, kan du læse mere om mulighederne med en familieopkobling på
www.stofa.dk eller kontakte Telia Stofas kundeservice på 70 10 45 88.
Med en familieopkobling kan der sluttes op til 5 computere til din
StofaNet forbindelse.
********

Det er en hjemmeside jeg automatisk henstilles til når jeg forsøger
at gå på en anden hjemmeside som f.eks. google...

Er det nødvendigt at investere i en familieopkobling? Man burde kunne
undgå det...
- Stofa burde jo kun se dette som én ip adresse når routeren er der.

Hvad skal jeg ellers være opmærksom på?

mvh Ivan G.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-01-06 15:15

IvanG skrev:

> Jeg vil gerne lave en opsætning med noget lokalt netværk tilkoblet en
> stofa internet forbindelse...

Det kan du sagtens. Det er en simpel ting du ikke er klar over.

> Når jeg forsøger at gå på nettet gennem routeren får jeg af vide
> at det ikke kan lade sig gøre fordi der allerede er en forbindelse
> aktiv

Det fortæller mig at du har været på nettet med din computer og
ikke har logget af. Derfor vil din forbindelse stå som optaget.
Du skal koble den samme computer til igen på samme måde som før
og så logge af Stofanet. Først derefter kan routeren få lov at
logge sig på til din opkobling. Du kan have mange computere
koblet til routeren fordi Stofanet stadig kun ser dens ene
MAC-adresse.

> Er det nødvendigt at investere i en familieopkobling?

Nej, men hvis du havde sådan en, ville du have fået lov til at
koble routeren på, og så ville du ikke have opdaget at én af dine
mulige forbindelser var blokeret.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-06 16:37

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> ikke har logget af. Derfor vil din forbindelse stå som optaget.
> Du skal koble den samme computer til igen på samme måde som før

Er det nødvendigt? Udfra den beskrivelse der blev givet,
så burde det være nok at krydse computeren af på listen.
Når det er gjort vil Stofa så automatisk logge computeren
af og routeren på.

--
Kasper Dupont -- Rigtige mænd skriver deres egne backupprogrammer
#define _(_)"d.%.4s%."_"2s" /* This is my new email address */

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-01-06 18:54

Kasper Dupont skrev:

> Er det nødvendigt?

Måske kan man vente en dag eller et andet tidsrum? men det har
jeg aldrig prøvet. Hvis man bruger altid-på, burde man aldrig
blive logget af.

> Udfra den beskrivelse der blev givet, så burde det være nok at
> krydse computeren af på listen.

Hvilken liste?

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-06 20:44

Bertel Lund Hansen wrote:

> Hvilken liste?

Den liste, der blev nævnt i den første posting.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-01-06 22:41

Kasper Dupont skrev:

> Den liste, der blev nævnt i den første posting.

Og hvordan er det lige man retter i den når man ikke kan logge
på?

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-06 23:27

Bertel Lund Hansen wrote:

> Og hvordan er det lige man retter i den når man ikke kan logge
> på?

Man forsøger at logge på, og så får man en liste over de
computere (MAC adresser) man allerede har logget på. Så
vælger man hvilken af dem, der skal logges af.

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 21-01-06 23:32

"IvanG" <IvanGammelgaard@gmail.com> skrev:

> [...]
>at logge én af disse computere af StofaNet (klik på "vælg" ud for
>den computer, som skal logges af), hvorefter den computer, du benytter

Kan du ikke logge de andre computere af?
Ellers gør det og log på igen.

> [...]
>undgå det...
>- Stofa burde jo kun se dette som én ip adresse når routeren er der.

Du skal angive routeres MAC-adresse (står på routeren) på "mine sider"
som den eneste.

>Hvad skal jeg ellers være opmærksom på?

Hvis alt andet fejler må du ringe til Stofanet Support og få dem til at
logge alt af.
--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : IvanG

Dato : 22-01-06 13:20

Meget simpelt!

Tak for det hurtige svar... Burde måske lige have kastet lidt ekstra
tid efter det inden jeg skrev.

....Jeg havde glemt alt om at jeg havde registeret min computers MAC
adresse ved stofa så jeg ikke skulle logge ind hver gang. Det gjorde
at jeg ikke kunne benytte routeren. Så det var bare lidt opsætning
inde ved stofa...

Mvh Ivan...