2 routere på samme LAN
Fra : Ravnen

Dato : 20-01-06 21:24

Jeg bor i et bofælldesskab hvor stedet selv har en 512 Mbit Adsl privat fra
TDC med router på som køre Dhcp og har 3 klienter. jeg har hos mig selv en 2
Mbit adsl fra TDC erhverv hvor jeg har egen server, nu ville jeg gerne bruge
serveren fra de andres computere men de køre på husets netværk.

Jeg ved man ikke må koble 2 routere sammen og har ikke adgang til den anden
er der en måde jeg kan koble dem sammen på uden at ødelægge min egen adgang
eller deres adgang.

VH RAVN

Fra : Hans

Dato : 20-01-06 21:46

Ravnen wrote:
> [...]
> Jeg ved man ikke må koble 2 routere sammen og har ikke adgang til den
> anden er der en måde jeg kan koble dem sammen på uden at ødelægge min

Du kobler Dhcp serveren fra i din egen router, og opsætter dine egne
maskiner med fast ip, dns og gateway til din router. Herefter forbinder du
Lan-siden sammen mellem de to routere fra switch til switch, og sørger for
at din router bruger det samme Lan-segment, og har en anden routeradresse
end deres.

Nu kan deres maskiner se din server, hvis du ellers giver dem rettigheder,
og i bruger stadigvæk hver sin forbindelse til Internettet.

Hans