"Pauser" i kommunikationen i trådløst netv~
Fra : Jakob G. Hansen

Dato : 17-01-06 20:57

Hej NG
Jeg har en trådløs Belkin 54MBPS 802.11g router koblet til et standard
Motorola modem fra TDC.
Det irriterer mig vanvittigt meget, at min internet kommunikation pludselig
går i stå og forbindelsen bliver meget langsom.
Når jeg åbner for forbindelsen kan jeg se, at der er fuld kontakt, men der
flyttes ingen pakker. Et minut senere kører det igen i normal fart. På
modemet kan jeg se, at der sker masser af kommunikation.
Det ændrer intet om jeg disabler firewalls alle steder, og afstanden til
routeren har heller ingen indflydelse på "pauserne."
Løsningsforslag?

MVH Jakob G. Hansen

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 18-01-06 10:21

Jakob G. Hansen wrote:
> [...]
> Det ændrer intet om jeg disabler firewalls alle steder, og afstanden til
> routeren har heller ingen indflydelse på "pauserne."

Der er noget (trådløs telefon, mikrobølgeovne.. you name it) der
forstyrer det trådløse net - prøv at skifte kanelen du afvikler det på.

--
Mail mig på uffe <snabelA> skelmose <prik> dk

Fra : Jakob G. Hansen

Dato : 19-01-06 10:23

Hej igen
Jeg har prøvet at skifte kanal, men det hjalp ikke. Har nu lagt mærke til,
at det primært er når jeg er på hjemmesider med meget grafik og således
store filer.
Jeg har fået et råd om at opdatere firmware, men hvis jeg gør det via
routerens styre side vil den ikke installere firmwaren. Heller ikke via
Belkins hjemmeside duer det. Den skriver at det er inkompatibelt.
Belkins hælpeside svarer ikke, så hvad gør jeg nu?
MVH Jakob