SL50i media streamer fra Philips
Fra : Peter Holm

Dato : 16-01-06 21:12

Heysa
nogen der kan lave en lille review af
SL50i media streamer fra Philips

http://www.technikdirekt.de/main/de/768605/-/Article.html?validsession=2006-01-16-21-09-55&referer=Idealo_VKNR_483

Jeg er specielt interesseret i at vide, om den kan streame intenetradio
direkte fra routeren uden PC'en er tændt.
Fungerer navigationen ordentligt?

Hvad er et bedre alternativ?

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk
61 77 55 62

Fra : Anders Hansen

Dato : 17-01-06 08:58

Ellers så kig på squeezebox fra Slimdevices.com . Den er super lækker og kan
streame uden PC'en er tændt. Den kan købes i sverige hos
www.jensofsweden.com .

Mvh

Anders

Fra : Peter Holm

Dato : 17-01-06 17:22

"Anders Hansen" <mail@REMOVETHISanders-hansen.dk> wrote in message
> Ellers så kig på squeezebox fra Slimdevices.com . Den er super lækker og
> kan streame uden PC'en er tændt. Den kan købes i sverige hos
> www.jensofsweden.com .

ved du om den kan trække musik fra en netværksharddisk også?
Egentlig havde jeg kig på denne fra starten, men prisen er sgu noget pebret.
http://www.rokulabs.com/products/soundbridge/models.php
derfor kigger jeg efter andre muligheder, før der handles.

Mvh
Peter

Fra : Anders Hansen

Dato : 18-01-06 10:24

Det kan den godt, der er 2 muligheder.

Enten har du en PC kørende med det der hedder slimserver. Det er den server
der skal køre på PC'en for at den kan spille din egen musikfiler.

Du kan også købe en netværksharddisk og ligge noget modificeret firmware ind
(noget linux) og så installere slimserveren på den så er du fri for at have
PC'en tændt.

Det lækreste system overhovedet på markedet er Sonos. Min bror har sådan et
system og det er bare super lækkert.

http://www.sonos.com/

Fra : Peter Holm

Dato : 18-01-06 20:05

> Du kan også købe en netværksharddisk og ligge noget modificeret firmware
> ind (noget linux) og så installere slimserveren på den så er du fri for at
> have PC'en tændt.

ok, lyder fristende.
har du links til noget info ?

> Det lækreste system overhovedet på markedet er Sonos. Min bror har sådan
> et system og det er bare super lækkert.
>
> http://www.sonos.com/

men dyrt !

Mvh
Peter

Fra : Anders Hansen

Dato : 20-01-06 08:43

Som med alt andet får man hvad man betaler for :)

Fra : Jens U. K.

Dato : 20-01-06 11:23

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> wrote in message

> ok, lyder fristende.
> har du links til noget info ?

Asus WL-500G Deluxe med usb-diske... måske?

/Jens Ulrik