styring af 2 pc'er bag router
Fra : K Nielsen

Dato : 14-01-06 16:18

Hej Ng

Jeg har hos mine forældre 2 pc'er som kører XP PRO bag en netgear router.
jeg vil gerne kunne få adgang til dem hjemme fra mig selv via internet.
Jeg har prøvet at bruge Windows fjernsupport og det virker fint indtil jeg
vil skifte bruger på deres pc'er.De 2 pc'er kører nemlig med begrænsede
konti og for at kunne feks.opdatere deres pc'er skal jeg kunne skifte til en
aministratorkonto på deres maskiner.Men i samme øjeblik jeg prøver at skifte
til administratorkontoen på deres maskiner(stadig via remote)bliver
forbindelsen afbrudt.
Hvis jeg installerer et VPN program,vil det så være muligt at skifte
konti,mens jeg kører "remote"? jeg vil også være meget taknemmlig for et
link til et VPN program der kan kontakte de to pc'er,da det er et problem
altid at skulle "inviteres" af en af de 2 pc.er for at få adgang.
Håber ikke det blev en for lang smøre.

på forhånd tak.

vh Kim

med venlig hilsen

Kim Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-06 00:28

K Nielsen wrote:

> Håber ikke det blev en for lang smøre.

Her er en lang smøre, med den får du al den adgang du ønsker.

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-06 00:29

K Nielsen wrote:

> Håber ikke det blev en for lang smøre.

Her er en lang smøre, med den får du al den adgang du ønsker.
http://www.governmentsecurity.org/archive/t10869.html

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 15-01-06 09:56

Claus Albæk (Kbh.) wrote:
> Her er en lang smøre, med den får du al den adgang du ønsker.
> http://www.governmentsecurity.org/archive/t10869.html

Alternativt kunne man benytte Ultravnc over Stunnel.

Fra : K Nielsen

Dato : 15-01-06 11:53

> Alternativt kunne man benytte Ultravnc over Stunnel.

tak for svaret.jeg vil prøve Ultravnc,men så kommer lige et
tillægsspørgsmål.
Da jeg har behov for at kontakte 2 forskllige pcer skiftevis bag routeren er
jeg i tvivl om hvordan jeg åbner de rigtige porte til de 2 maskiners ip
addresser.I routerens port forwarding opsætning indtaster jeg den ene
maskines faste ip addresse + portene 5500 5800 5900.bagefter skal jeg vel
indtaste den anden maskines ip addresse,men hvilke porte skal jeg så åbne
til den. eller er jeg helt forkert på den ?

vh Kim

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-06 14:19

K Nielsen wrote:

> [...]
> indtaste den anden maskines ip addresse,men hvilke porte skal jeg så åbne
> til den. eller er jeg helt forkert på den ?

hvis du kommer ind via VPN skal du ikke lave noget om i routeren, hvis
du blot nat'er tingene igennem skal du bruge forskellige porte for hver
maskine. ekx 5901 for maskine 2... husk at sætte programmet op til dette
også.

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : K Nielsen

Dato : 15-01-06 23:39

> [...]
> blot nat'er tingene igennem skal du bruge forskellige porte for hver
> maskine. ekx 5901 for maskine 2... husk at sætte programmet op til dette

er ved at være der,takker for hjælpen

Kim