ADSL 2+ problemer - måske subnet?
Fra : J.K.A.

Dato : 12-01-06 20:56

Jeg har netop fået ADSL2+ (sverige) og har problemer med at få det til at
fungere med en router.

Sidder med både en Zyxel og en Belkin router/modem der er ADSL2+

Når jeg kører i "bridget" mode altså uden hele router funktionaliteten
fungerer internettet fint men når jeg slår router delen til kan jeg ikke
komme online.

I Bridget mode angives den public IP, subnet og gateway m.m. på computerens
netkort.

I Router mode sættes router/modem op med public IP m.m.

Jeg har en fornemmelse af at det er subnet (255.255.255.192) der er
problemet. Jeg kan på google finde nogle indikationer at det indimellem kan
være problemer med dette subnet i forhold til hardware m.m. men kan ikke
helt gennemskue problematikken.

Jeg har forsøgt mig med at sætte lan op til subnet 255.255.255.192 også men
det fungerede heller ikke.

Desværre er ISP`s support lige til at lukke op og sk!de i, de er ikke
videre kompetente.

Har i nogle ideer?
Kender i noget til problemet med dette subnet i forhold til hardware?
Løsnings forslag?

--
:: J.K.Arning ::

Fra : Erik Semey

Dato : 12-01-06 21:20

Hvis du benytter router delen, skal du også slå NAT til, og så definere et
privat LAn eks. 192.168.10.0 / 255.255.255.0
"J.K.A." <spam@arning.dk> skrev i melding news:wfw1h1djnhec.dlg@arning.dk...

Fra : J.K.Arning

Dato : 13-01-06 10:03

On Thu, 12 Jan 2006 21:19:47 +0100, Erik Semey wrote:

> Hvis du benytter router delen, skal du også slå NAT til, og så definere et
> privat LAn eks. 192.168.10.0 / 255.255.255.0

Ja det var da noget af forklaringen

Jeg går ind i routeren (zyxel) og laver en maaping fra intern til exstern
ip og så kan jeg komme online. Det skal så gøres for hver enkelt maskine
jeg troede godt nok at routeren pr. default kunne håndtere trafik indefra?

Men det er ustabilt af H til forbindelsen ryger konstant.

Fra : Erik Semey

Dato : 13-01-06 22:24

Nu ved jeg jo ikke hvilken Zyxel du har, men typisk er Nat 1 to many.