Lille netværk
Fra : BVI

Dato : 11-01-06 10:03

hej derude.............

Jeg har ikke så meget styr på hvad jeg skal bruge for at lave et netværk.

Jeg har bredbåndsforbindelse via et speedsreem 4100 modem og en
stationærcomputer tilsluttet. Jeg kunne godt tænke mig at lave et netværk
hvor jeg kan koble min bærbar til således at begge cumputere kan komme på
nettet og begge computere kan bruge min alm usb printer. Hvad skal jeg
anskaffe mig for at få dette at fungere.

mvh
Brian

Fra : Ivan

Dato : 11-01-06 17:54

> [...]
> nettet og begge computere kan bruge min alm usb printer. Hvad skal jeg
> anskaffe mig for at få dette at fungere.

En switch og lidt netkabler. Koster vel 200 kroner.

Kobl printeren på den ene maskine og del den. Den anden maskine vil herefter
kunne benytte den over netværket.

Fra : JJ

Dato : 11-01-06 18:21

"Ivan" <spørg@gruppen.dk> wrote in message

> En switch og lidt netkabler. Koster vel 200 kroner.
>
> Kobl printeren på den ene maskine og del den. Den anden maskine vil
> herefter kunne benytte den over netværket.

En switch kan kun bruges hvis du har 2 ip-adr. til rådighed fra din udbyder.
Jeg vil anbefale en router, den har flere fordele frem for en switch,
du skal kun bruge en IP fra din udbuder,
det er nemre at få dit lokale netværk til at virke,
du er bedre beskyttet for angreb ude fra.

JJ

Fra : Ivan

Dato : 12-01-06 21:08

> [...]
> du skal kun bruge en IP fra din udbuder,
> det er nemre at få dit lokale netværk til at virke,
> du er bedre beskyttet for angreb ude fra.

Hvis man har stofanet eller andre "fedtede" udbydere skal du selvfølgelig
have en router. Med arrownet kan man nøjes med en switch.

Fra : Jan Østergaard

Dato : 12-01-06 21:47

"Ivan" <spørg@gruppen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis man har stofanet eller andre "fedtede" udbydere skal du selvfølgelig
> have en router. Med arrownet kan man nøjes med en switch.

Hej.

Jeg har samme udfordring og har lige et par tillægsspørgsmål.

Her tænker jeg ikke på trådløs netværk.

Hvilken router skal man vælge?
Er der nogen man absolut skal holde sig fra?
En router til omkring 250,- til 300,- er de udmærket?

På forhånd tak
Jan

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-01-06 08:00

"Ivan" <spørg@gruppen.dk> skrev :

>En switch og lidt netkabler. Koster vel 200 kroner.

Hvor finder du en switch + lidt netkabler til den pris ?
--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 13-01-06 19:23

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Hvor finder du en switch + lidt netkabler til den pris ?
> --
> jan@stevns.net
> Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Det gør du bl.a. hos www.biltema.dk Switch 5-port. Mål: 126 x 83 x 28 mm