Trådløst eller kabel
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 08-01-06 22:28

Hej,

Det her er måske et dumt spørgsmål, men jeg sidder pt. og roder med
en Apple Airport Extreme og en bærbar computer med trådløs netkort,
som også har et almindeligt netkort, så man kan koble den til med
et kabel til ens LAN, men hvad sker der mon egentlig, hvis man giver
den mulighed for begge forbindelser?

Kan man bestemme, at den kun skal vælge det trådløse netværk, når
der ikke er et andet netværk tilgængelig? Det drejer sig om en
bærbar, som kører WinXP Pro

--
Hilsen
Madsen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 09-01-06 00:08

On Sun, 08 Jan 2006 22:28:28 +0100, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> som også har et almindeligt netkort, så man kan koble den til med
> et kabel til ens LAN, men hvad sker der mon egentlig, hvis man giver

En Windows-maskine vælger per default det hurtigste interface, så hvis
kablede net er Fast Ethernet (100 Mbps), vil den bruge det. Hvis det
ikke er tilgængeligt, bruger den det næstbedste (som du ønsker). Hvis
man vil ændre på det, kan man også det.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-01-06 13:44

Asbjorn Hojmark skrev:

> [...]
> det. Hvis det ikke er tilgængeligt, bruger den det næstbedste
> (som du ønsker). Hvis man vil ændre på det, kan man også det.

Ok. Det lyder godt. Ved du evt., om det samme er tilfældet med en
Mac, som kører OS 10.3x eller 10.4x ?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 09-01-06 15:33

> Ok. Det lyder godt. Ved du evt., om det samme er tilfældet med en
> Mac, som kører OS 10.3x eller 10.4x ?

Jeg er ikke helt sikker, men prøv at vælge Automatic under Location i
Æble menuen - hvis du ikke har slettet "Automatic" under Network i
System preferences - og se om det ikke virker på samme måde som i
Windows.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-01-06 15:36

Axel Hammerschmidt skrev:

> [...]
> Location i Æble menuen - hvis du ikke har slettet "Automatic"
> under Network i System preferences - og se om det ikke virker på

Ok. Det vil jeg prøve, når jeg i morgen kommer i nærheden af en
Powerbook.

--
Hilsen
Madsen