backup via netvaerk?
Fra : Henrik Nielsen

Dato : 08-01-06 15:08

Et spørgsmål til gruppen !
hvad er den bedste løsning til at tage backup ?
En ekstern HD koblet til netværket , hvad med virus ? Har den større
sansynlighed for at blive ramt, end en ekstern HD til usb som jo ikke vil
være tilsluttet hele tiden.

MVH
Henrik Nielsen

Fra : Henrik Andreasen

Dato : 08-01-06 20:18

"Henrik Nielsen" <h.nielsen@c.dk> skrev i en meddelelse

> Et spørgsmål til gruppen !
> hvad er den bedste løsning til at tage backup ?

Hvilken der er bedst, er umuligt at sige noget om, uden at vide hvad det er,
du vil lave backup af.
Er det en partition eller en disk, kan programmer som Norton Ghost bruges.
Er det der imod data, som skal backupes fra en maskine til en anden, kan ”normale”
backup programmer anvendes.

> En ekstern HD koblet til netværket , hvad med virus ? Har den større
> sansynlighed for at blive ramt, end en ekstern HD til usb som jo ikke vil
> være tilsluttet hele tiden.

En hard disk (eller et drev), som der altid er adgang til, vil altid have en
større sandsynlighed, for, at en eller anden virus eller orm, som kan sprede
sig via netværks drev, vil finde den/det og placere sig der, end et drev,
som kun er tilsluttet engang imellem.

--

Henrik

Fra : bossy

Dato : 10-01-06 15:26

hvis det er et helt drev hvadenten det er en partition eller en hel HD du
vil lave backup af , vil jeg da anbefale at bruge norton ghost og bare
brænde den direkte på en dvd eller nogle cd'er hvis du har en brænder ,
ellers bare på en anden HD hvadenten den er ekstern eller ej.

det er det jeg plejer at gøre, smide en dvd i brænderen og lave en backup og
norton ghost kan komproimere den imens den arbejder så vil skyde på at du
vil kunne have omkring 7 GB på en alm brændbar dvd.

og ellers ber' dem selv om den næaste disk hvis det ikke er plads nok.

lidt svært at svare på når du ikke helt har skrevet hvad det er du vil.
hvis det er via en raid du vil lave backup, som hele tiden køre, er det ikke
noget jeg ved meget om men kan da forestille mig at hvis det skulle køre
over et netværk ville pc'en blive begrænset af netværkets hastighed. da den
jo hele tiden så skal vente på at dataene også bliver skrevet andetsteds.