cups og ekstern program
Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 06-01-06 16:39

Er det muligt for hver printer i cups at definere cups til at køre et
eksternt program før og efter hver udskrift ?

evt. hvordan og hvor jeg skal lede ? Det skal bruges til at holde styr
på udskrifter for hver bruger.

Ideen er at før printeren kaldes, hentes antal sider ud med snmp, og
efter udskriftjobbet hentes sidetallet ud igen, og gemmes i en sql database.

Rimelig simpelt... Men det kræver at jeg kan kalde et eksternt program
før og efter hver udskriftsjob der sendes til printeren.

/mikkel

From: Mikkel Bundgaard
Replace "invalid" with "dk" in address
homepage: http://www.notfound.dk/main/index.html?page=usenet

Fra : Peter Mogensen

Dato : 06-01-06 16:41

Mikkel Bundgaard wrote:
> Er det muligt for hver printer i cups at definere cups til at køre et
> eksternt program før og efter hver udskrift ?

Det vil jeg mene. Jeg ved ikke om cups understøtter det direkte, men man
kan vel skrive en wrapper omkring et filter.
Men prøv at spørg i UNIX-gruppen. Det her er den forkerte gruppe.

Peter

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 06-01-06 16:47

> Men prøv at spørg i UNIX-gruppen. Det her er den forkerte gruppe.

Doh, det var også min mening ... Det gik vidst bare for hurtigt... :)
/mikkel

From: Mikkel Bundgaard