Linksys WAG354G
Fra : Mathias Mejborn

Dato : 05-01-06 11:00

Hej gruppe

Jeg har netop bestilt en Linksys WAG354G, og ville i denne sammenhæng
høre hvad i synes om dette produkt, eller Linksys generelt. Nu ejes
Linksys jo at Cisco, og man kunne derfor tænke at deres produkter er ret
gode (hvilket cisco' jo er).

Jeg Skriver her fordi jeg i dk.netværk.trådløst fik at vide at i nok
havde mere at fortælle om det herinde.

Mathias Mejborn

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-01-06 13:18

On Thu, 05 Jan 2006 11:00:17 +0100, Mathias Mejborn
<mathias@mejborn.net> wrote:

> [...]
> høre hvad i synes om dette produkt, eller Linksys generelt. Nu ejes
> Linksys jo at Cisco, og man kunne derfor tænke at deres produkter er ret

Linksys laver udmærkede produkter til privatbrugermarkedet. Jeg kender
ikke den specifikke box, og du skal nok ikke forvente at finde mange
herhjemme, der bruger den, fordi ADSL2+ (endnu) ikke har nogen særlig
udbredelse.

WAG354G er basalt set et ADSL-modem, en router, et access point og en
switch bygget ind i samme kasse. Der findes en tilsvarende 'ren' ADSL-
model, der hedder WAG54G, og den er der flere, der har fortalt, at de
bruger med i hvert fald CyberCitys ADSL-forbindelser.

Hvis du regner med at bruge den på din TDC-forbindelse, skal du pille
det TDC-leverede ADSL-modem af og forbinde ADSL'en direkte til WAG'en.
ADSL er desværre ikke altid 'bare' ADSL -- der er forskellige
varianter på modulerings-niveau, og der er forskellige måder at køre
IP over det -- så man kan godt (stadig) opleve, at to boxe ikke virker
sammen.

Regn ikke med, at TDC har lyst til at bruge meget tid på at få det til
at virke.

-A

Fra : Ivan

Dato : 05-01-06 21:12

> Regn ikke med, at TDC har lyst til at bruge meget tid på at få det til
> at virke.

Jo da...det kan man betale sig fra. Er det ikke 1000-og-noget + moms pr.
forsøg?

Fra : Hans

Dato : 05-01-06 21:18

Ivan wrote:

> Jo da...det kan man betale sig fra. Er det ikke 1000-og-noget + moms
> pr. forsøg?

Jeg tror du her tænker på ændringer i standardrouteren på deres
erhvervsabonnement, som ganske rigtigt koster det du skriver.

Mig bekendt yder ingen udbydere support på "fremmede" routere.

Hans