Router med flere VPN Pass-through sessions
Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-01-06 20:30

Nogen som kender til Ethernet2Ethernet router der kan klare mere end 1
samtidig L2TP/IPsec passthrough session?

--
Bjarke Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-06 22:12

Bjarke Andersen wrote:
> Nogen som kender til Ethernet2Ethernet router der kan klare mere end 1
> samtidig L2TP/IPsec passthrough session?

Zyxel Zywall

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-06 09:47

Hej Bjarke

Jeg har valgt at smide spørgsmålet vidre til en af mine leverandører.
Han har svaret følgende:

***********
L2TP/IPSec. validere jo med brugernavn og password!

Hvis det er 2 forskellige servere så kan du måske benytte dig af flere
IP numre på ydersiden!

Det bliver lidt svært at sende 2 L2TP kald til samme IP adresse og så
videre til to forskellige interne Ip adresser, uanset hvilken router
du bruger!
***********

/BennyB

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-01-06 18:47

BennyBad <bennybad {AT} ZyberCity {DOT} dk> crashed Echelon writing

> [...]
>
> Det bliver lidt svært at sende 2 L2TP kald til samme IP adresse og så
> videre til to forskellige interne Ip adresser, uanset hvilken router

Det handler ikke så meget om server, men flere klienter der sidder bag
NATen.

--
Bjarke Andersen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-01-06 11:16

On 03 Jan 2006 19:29:37 GMT, Bjarke Andersen
<usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

> Nogen som kender til Ethernet2Ethernet router der kan klare mere end 1
> samtidig L2TP/IPsec passthrough session?

I hvilken retning? Klienter på ydersiden eller indersiden?

-A

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-01-06 18:47

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> crashed Echelon writing

> I hvilken retning? Klienter på ydersiden eller indersiden?

Indersiden

--
Bjarke Andersen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-01-06 19:06

On 04 Jan 2006 17:47:11 GMT, Bjarke Andersen

> Indersiden

Så skal NAT'en sådan set bare understøtte IPSec NAT-T (Se RFC3193 og
brødre) og Windows-maskinerne skal være rimelig up-to-date. Så virker
det.

-A