Volapyk
Fra : Bøv

Dato : 01-01-06 17:41

Hej er der nogen herinde der kan oversætte nedenstående til "dansk"

Mvh.Jan
Connection Status

IP Address 83.95.140.124
Subnet Mask 255.255.255.0
Default Gateway 83.95.140.1
DHCP Server 80.164.100.17
DNS Server 193.162.153.164
194.239.134.83

Lease Obtained 0 days,0 hrs,30 minutes
Lease Expires 0 days,0 hrs,28 minutes

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-01-06 18:16

Bøv brought next idea :
> IP Address 83.95.140.124

Din IP adresse - altså den adresse din router har på netværket.

> Subnet Mask 255.255.255.0

Indikerer hvilket netværk du er koblet på, det er som sådan ligemeget
for dig som bruger.

> Default Gateway 83.95.140.1

Hvis du har trafik, f.eks. til en hjemmeside, der ikke er på samme
netværk som dig (bestemt ud fra de to ovenstående oplysninger - helt
automagisk) så skal det sendes til Default Gateway som så sender det
videre. Der kan også være gateways til bestemte netværk, men er det et
hjemmenetvæk vil du næppe opleve det.

> DHCP Server 80.164.100.17

Serveren der har uddelt IP adresse mv til din maskine så den kan
kommunikere med de andre på netværket.

> DNS Server 193.162.153.164
> 194.239.134.83

DNS serveren oversætter navne til IP adresser, f.eks. dr.dk =
195.137.194.128. Uden DNS kan din PC ikke finde ud af hvordan den får
fat i dr.dk.

> Lease Obtained 0 days,0 hrs,30 minutes

Hvor længe siden du har opnået ret til at "låne" den IP adresse du har
fået fra DHCP serveren.

> Lease Expires 0 days,0 hrs,28 minutes

Og hvornår du skal spørge om du fortsat må beholde den.

This is not an automated signature. I type this in to the bottom of
every message.

Fra : Bøv

Dato : 01-01-06 18:27

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> wrote in message
> [...]
> Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
> This is not an automated signature. I type this in to the bottom of every
Tusinde tak!!!

Mvh.Jan

Fra : Bøv

Dato : 01-01-06 18:31

> [...]
> Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
> This is not an automated signature. I type this in to the bottom of every
Ups

Glemte et spørgsmål vedr. de 2 sidste værdier , kan disse på nogen måde
indstilles??
Grunden til mit spørgsmål er at vi bliver smidt af nettet jævnt tit, især
når jeg spiller på MSN Gaming Zone.
Det sker samtidig også på de 2 andre computere der kører på netværket.
Men det er måske ikke her fejlen er.

Mvh.Jan

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-01-06 18:42

"Bøv" <duerikke@sletikke.dk> wrote:

> [...]

>når jeg spiller på MSN Gaming Zone.
>Det sker samtidig også på de 2 andre computere der kører på netværket.

Du kan ikke ændre DHCP-serverens lease time - Men det er heller ikke der
problemet ligger...

Jeg gætter på dine spil åbner en hulens masse 'connections' og det har
de små bredbåndsroutere svært ved at håndtere..

Du kan prøve at opdatere routerens firmware...

<mlr>