FTP?
Fra : MRN

Dato : 28-12-05 12:38

Hejsa gruppe!

Hvordan er det nu lige man laver et link til en ftp-server, hvori der indgår
brugernavn og password?

Hvis nu serveren f.eks. hedder minftp.dk og brugernavnet er Mig og
passwordet er Dig..

Så er det et eller andet med at man kan skrive

ftp://Mig:dig@minftp.dk

Og så logger den ind med det samme...
Men hvordan er det nu helt præcist det er?

Mvh
MRN

Fra : Christian Mygind

Dato : 28-12-05 12:40

MRN wrote:
[...]
> Men hvordan er det nu helt præcist det er?

Lige præcist som du beskrev.

/Chr

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-12-05 13:14

MRN wrote:
> Hvis nu serveren f.eks. hedder minftp.dk og brugernavnet er Mig og
> passwordet er Dig..
> Så er det et eller andet med at man kan skrive
> ftp://Mig:dig@minftp.dk

Det ser rigtigt ud - men hvis password er Dig - så skal du nok bruge Dig i
stedet for dig, da mange skelner mellem små og store bogstaver.

Jan

Fra : CopyCat

Dato : 28-12-05 13:49

> ftp://Mig:dig@minftp.dk
>
> Og så logger den ind med det samme...
> Men hvordan er det nu helt præcist det er?

Ja ., det er vist sådan ., men jeg har tit prøvet at det ikke virker ved
forskellige ftp-server programmer. og pågrund af sikkerhedsaspektet så burde
du nok skrive.

ftp://Mig@minftp.dk og selv indtaste password ..

~~Frank .,

Fra : MRN

Dato : 29-12-05 13:14

> Ja ., det er vist sådan ., men jeg har tit prøvet at det ikke virker ved
> forskellige ftp-server programmer. og pågrund af sikkerhedsaspektet så
> [...]

Ok!

Tak for alle svarene!

Mvh
MRN