IBM 60GPX serien
Fra : Andreas Lindberg

Dato : 11-06-01 23:44

Jeg tænker på at købe en 60gb 60GPX HDD, efter min IBM 45 75GPX er totalt
f*cked! Og forhandleren skal bruge en måned på at bytte den!?

IBM vil ik tage den da det bare er deres navn der står på men der er ik 3
års garanti på.. Fordi der ik stod et eller andet på.. Ja okay det ved man
også lige som kunde

Så ville jeg hører er den nye serie lige så monster fejl fyldt

Er der andre udveje med samme HDD med 7200 RPM i samme pris ca.

De skal være lige så gode!

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 12-06-01 08:54

HVad med at kigge på noget WesternDigital, jeg har kun engang oplevet
problemer med en af deres diske.

Men fujitsu er nok de mest stabile, jeg har som forhandler aldrig oplevet
fejl med deres diske.

Deres ydelsen er næsten oppe på Western Digital og IBM, men de er tilgengæld
mere lydløse.

Hygge og Hash

Fra : Ronni

Dato : 12-06-01 01:43

uuuuuuha!!! Varm toast!!!
KØB IKKE FUJITSU!!!! (blev nødt til at RÅBE det!!!)

Det kan ikke slås fast tit nok - men fujitsu harddiske = bvadr!

Arbejder i en helpdesk hvor vi fik harddisk skuffer som vi
kunne tage med hjem. Der var 8 fujitsu diske blandt, alle er blevet
skiftet på max 12 - 14 måneder, så var de røget sig en tur.
Til gengæld har IBM diskene vi fik siden hen holdt!

Så mit råd - køb en IBM!

/Ronni
ronni1@ofir.dk

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 12-06-01 02:09

"Ronni" <ronni1@ofir.dk> wrote in message
> uuuuuuha!!! Varm toast!!!
> KØB IKKE FUJITSU!!!! (blev nødt til at RÅBE det!!!)
>
> Det kan ikke slås fast tit nok - men fujitsu harddiske = bvadr!

Øhhhmmmm hvor gamle er de diske du snakker om. Sjovt nok har jeg solgt snart
100 fujitsu diske og aldrig har en af dem fejlet noget.

IBM GXP75 serien har cirka 15-20% af de diske jeg har solgt været defekte.

Hvilken serie diske snakker du om?

Fra : Simon

Dato : 12-06-01 08:18

> IBM GXP75 serien har cirka 15-20% af de diske jeg har solgt været defekte.
Sådan som jeg har forstået det var det jo derfor 60GXP serien blev lavet,
den er af højere kvalitet !
- og liiidt dyere, men det er vidst det værd i længden... har haft 3 af mine
6 75GXP diske til ombytning,
på afdelingen (/fabrikken `?) i Holland... det er de flinke til, men lad
være med at købe 75GXP,
de kan ikke klare presset !! min komp. er tændt....altid... det var åbenbart
mere end de kunne klare...
men som sagt 60GXP skulle kunne klare det... det er i hvert fald dem jeg
ville købe 100% !!

Mvh.Simon

Fra : Barto

Dato : 12-06-01 13:33

Hej

Hvike Fujitsu harddisk vil du anbefale at jeg køber?
Den skal nok ligge omkring de 30-40gb, kan det passe at de kun har en buffer
på ½mb og gør det dem ikke noget langsommere end IBM og de andre???

--
Med Venlig Hilsen
Jakob Aagaard Hansen

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 12-06-01 14:08

"Barto" <barto@barto.dk> wrote in message news:9g524a$lld$1@sunsite.dk...
> [...]
buffer
> på ½mb og gør det dem ikke noget langsommere end IBM og de andre???

Du kan f.eks købe den hos datacentrum eller mig, kender ikke navnet for den,
men hvis du køber en af deres diske der har 7200rpm og ATA100 er du sikker
på at få en knald god disk. som godt nok er lidt langsomere end WD og IBM,
men de uden fejl.

WD har jeg nu heller aldirg oplevet det store ved, og de har en god ydelse.

Fra : Peter Rinder

Dato : 12-06-01 06:39

Da jeg skulle have ny HD for et par mdr. siden var IBM ved at udfase deres
75GXP-serie og 60GXP var ikke kommet endnu. Så jeg måtte finde på noget
andet. Jeg læste en del tests og fandt ud af at Western Digital WD400BB, var
ok. Så jeg købte sådan en og har været fuldt ud tilfreds. Den er forholdsvis
billig (1345,- edbpriser) og ret næsten lige så hurtig som IBM'en.

/Peter

Fra : Svend Tveskæg

Dato : 12-06-01 07:28

On Tue, 12 Jun 2001 00:43:52 +0200, "Andreas Lindberg"
<webmaster@quak.dk> wrote:

> [...]
>også lige som kunde
>
>Så ville jeg hører er den nye serie lige så monster fejl fyldt

Har 2 stks 30 GB 60GXP'ere sidden i et Raid 0 på mit Abit KT7A-Raid og
de virker fortrineligt.

Vedr støjen så har sat dem i ophæng fra Low Noise så jeg kan ikke høre
en lyd. :)

Fra : Sjur Jensen Bay

Dato : 12-06-01 12:21

ibm hardisker fungerer dårlig. i norge har sinnsykt mange gått til
H*^****!!!

kjøp heller en Western Digital hd. MYEMYE bedre

"Andreas Lindberg" <webmaster@quak.dk> skrev i melding

Fra : Feodor

Dato : 12-06-01 21:55

Jeg har hørt at der slet ikke er de samme problemer med 60GPX serien! Det er
nyere teknologi med 20 GB pr. plade i stedet for 15 GB som ved 75GPX. Det
betyder den er hurtigere og udvikler mindre varme - dermed færre problemer.
Jeg skal snart selv have ny pc og køber helt sikkert en IBM 60GPX 40GB
disk!!!

/Feodor

Andreas Lindberg <webmaster@quak.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9g3hiq$cct$1@news.inet.tele.dk...