mail() og vedhæftet fil
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-01-06 14:09

Hej alle

Hvordan laver man en vedhæftet fil når man bruger mail()? Skal
den laves helt manuelt?

Hvis ja, hvordan gør man så - eller er der en nemmere metode?

--
Bertel

Fra : Frederik Sunne

Dato : 24-01-06 14:10

Bertel Lund Hansen wrote:
> Hej alle
>
> Hvordan laver man en vedhæftet fil når man bruger mail()? Skal
> den laves helt manuelt?
>
> Hvis ja, hvordan gør man så - eller er der en nemmere metode?

Vedhæftingen skal laves om til tegn, hvilket er et hack som gør at man
kan sende filer via email - hvilket aldrig var meningen. En nem måde er
at bruge:
http://phpmailer.sourceforge.net/

Mvh,

Frederik

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-01-06 14:56

On Tue, 24 Jan 2006 14:09:04 +0100, Bertel Lund Hansen wrote:

> Hej alle
>
> Hvordan laver man en vedhæftet fil når man bruger mail()? Skal den laves
> helt manuelt?
>
> Hvis ja, hvordan gør man så - eller er der en nemmere metode?
Jeg anbefaler altid php's egen imap extension. Den pakker alt det snavsede
ind i pæne funktionskald. For dit problem se her:
http://dk.php.net/manual/en/function.imap-mail-compose.php

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 24-01-06 15:09

Bertel Lund Hansen wrote:
> Hvordan laver man en vedhæftet fil når man bruger mail()? Skal
> den laves helt manuelt?

Uanset hvilken løsning du vælger at implementere så læs venligst lidt om
"e-mail injection":
http://securephp.damonkohler.com/index.php/Email_Injection

Mange PHP-sites som bruger mail()-funktionen bliver udnyttet til at
sende spam. Jeg tror ikke, at du er interesseret i at hjælpe spammere.

--
Thomas Damgaard Nielsen
http://thomasdamgaard.dk/

Fra : Peter Brodersen

Dato : 24-01-06 19:10

<nospamfilius@lundhansen.dk> wrote:

>Hvordan laver man en vedhæftet fil når man bruger mail()? Skal
>den laves helt manuelt?
>
>Hvis ja, hvordan gør man så - eller er der en nemmere metode?

Jeg lavede en klasse til formålet: http://wholemail.ter.dk/

Hvis du kan acceptere at filen blot skal sendes uden noget indhold i
mailen, kan du fx base64-encode filen og så blot angive den passende
content-type og encoding i mailheaderen. Så slipper du for det med
multipart-beskeder.

--
- Peter Brodersen
Find dig selv: http://map.ter.dk/

Fra : Jonas Delfs

Dato : 24-01-06 20:35

"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> wrote in message
> Hej alle
>
> Hvordan laver man en vedhæftet fil når man bruger mail()? Skal
> den laves helt manuelt?
>
> Hvis ja, hvordan gør man så - eller er der en nemmere metode?

Nu er det efterhånden rigtig lang tid siden jeg rodede med det, men svjh er
der en klasse til formålet i PEAR. Jeg skrev engang lidt om hvordan det kan
gøres helt fra bunden: http://delfs.dk/tricks.attachments.php

Mvh. Jonas

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-01-06 21:05

Jonas Delfs skrev:

> der en klasse til formålet i PEAR. Jeg skrev engang lidt om hvordan det kan
> gøres helt fra bunden: http://delfs.dk/tricks.attachments.php

Mange tak for hjælpen alle sammen. Nu har jeg flere metoder at
afprøve.

--
Bertel