Download script
Fra : |-|enning

Dato : 23-01-06 19:31

<?php
header('Content-Disposition: attachment; filename="Filnavn.type"');
header("Content-Type: application/force-download");
header("Content-Transfer-Encoding: binary");
header("Content-Length: ".filesize("./filer/Filnavn.type")."");
header("Pragma: no-cache");
header("Expires: 0");
readfile("./filer/Filnavn.type");
?>

Dette script virker ikke korrekt, det handler om en film på 100MB, men
når folk henter den, så for man kun hentet 1953KB..
Det har nok noget med en memory limit at gøre..

Nogen der kender til et alternativ.
Grunden til jeg vil gøre det sådan her, og ikke bruge et direkte link
til filen, er at jeg tilføjer en counter når man trykker på download ;)

På forhånd tak!
Mvh
- Henning

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 23-01-06 20:32

|-|enning wrote:
> Nogen der kender til et alternativ.
> Grunden til jeg vil gøre det sådan her, og ikke bruge et direkte link
> til filen, er at jeg tilføjer en counter når man trykker på download ;)

hvis det kun er pga. en counter og ikke rettighedschecks kan du bare
laven en:

<?php
// opdater counter

header('Location: http://...dk/downloadfil.ext');
exit;
?>

--
ulrik nielsen |

Fra : |-|enning

Dato : 24-01-06 16:35

Ulrik Nielsen skrev

> <?php
> // opdater counter
>
> header('Location: http://...dk/downloadfil.ext');
> exit;
> ?>

...heh, lige præcis det jeg har gjort. : )