Bruge str_replace - evt. alternativer.
Fra : felixnielsen@hotmail~

Dato : 22-01-06 16:08

Jeg er i gang med at lave en lille simpel rss "parser", men jeg bliver
ved med at få:
<

"
istedet for <> og " hvilket naturligvis skaber nogle problemmer, men
så var det jo at jeg tænkte at jeg bare kunne få den til at erstatte
dem selv med:
str_replace ('&lt;', '<', $data);
Men det fungerer ikke, hvordan kan det være og er der en løsningpå
problemmet??

Fra : Kim Schulz

Dato : 22-01-06 16:56

On 22 Jan 2006 07:08:25 -0800
felixnielsen@hotmail.com wrote:

> [...]
> dem selv med:
> str_replace ('&lt;', '<', $data);
> Men det fungerer ikke, hvordan kan det være og er der en løsningpå

gætter på at du glemmer at fange output fra str_replace, altså:
$data = str_replace ('&lt;', '<', $data);

du kan forøvrigt med fordel bruge arrays som din needle og haystack
altså:
$data= str_replace (array('&lt;','&gt;'), array('<','>'), $data);
og selvfølgelig med så mange du nu har lyst til i hver (bare der er
lige mange i hver).

Sidst men ikke mindst så findes der en funktion som gør det hårde
arbejde for dig:
http://dk.php.net/manual/en/function.html-entity-decode.php

MVH
Kim Schulz