Kan læsning af script forhindres!
Fra : M

Dato : 20-01-06 12:23

Hej!

Jeg har lavet et loginscript med cookie registrering osv. Problemet
er, at jeg har en if sætning der hedder:

if felterne er udfyldt, så skal der gøres flg.
else
echo "du skal udfylde alle felter";

Problemer er, at når jeg indlæse siden, så er felterne jo ikke
udfyldt, og derfor vil echo "du skal udfylde alle felter"; forekomme.
Kan man lave noget der forhindre en bestemt del kode at blive læst "on
load" af siden??

På forhånd tak!

-M

Fra : Holst

Dato : 20-01-06 12:31

M wrote:

> Kan man lave noget der forhindre en bestemt del kode at blive læst "on
> load" af siden??

PHP vil jo altid blive udført for tidligt for dig, da det jo sker
serverside. Du må lave noget Javascript eller noget til det.

Fra : M

Dato : 20-01-06 12:45

>PHP vil jo altid blive udført for tidligt for dig, da det jo sker
>serverside. Du må lave noget Javascript eller noget til det.

hmm.. jaa.. det har du ret i. Er det muligt at lave en if sætning der
siger at hvis noget er f.eks. 1 så skal den goto eks. $sidst_i_koden
???

kort sagt

if $fisk == 1 {
goto $sidst_i_koden
}

På forhånd tak!

-M

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-01-06 13:02

M presented the following explanation :
> [...]
> udfyldt, og derfor vil echo "du skal udfylde alle felter"; forekomme.
> Kan man lave noget der forhindre en bestemt del kode at blive læst "on

Der er flere muligheder. Du kan give din submit knap et navn og en
value, hvis der er blevet trykket på den kan du aflæse det.

Altså noget i stil med:
<input type="submit" name="submit" value="Login" />

i PHP scriptet:
<?php
if(isset($_POST["submit"]))
{
/* kontroller formularen og udfør login osv */
}
?>

Det er ikke testet :)

"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly
by."
- Douglas Adams

Fra : M

Dato : 20-01-06 13:47

> [...]
>if(isset($_POST["submit"]))
>{
>/* kontroller formularen og udfør login osv */

Uhh ja.. det er jo det jeg vil høre!

Tusind tak. Det får jeg lige kigget nærmere på!

-M