Retur til startpunkt
Fra : J Christensen

Dato : 17-01-06 20:14

Jeg har en liste af medlemmer, som vises fra en mysql database.

Når jeg trykker på en retteknap ud for et givet medlem, får jeg
adgang til alle oplysninger, som jeg så kan redigere.

Hvordan kommer jeg efter redigering tilbage i listen til medlemmet, der
lige er blevet redigeret? Jeg har fået bakset kode sammen, der
egentlig giver en meget fornuftig url (synes jeg....), men der sker
ikke noget ved det - jeg kommer bare til sidetop af medlemslisten.
Url'en er fx http://www.mitdomæne.dk/medlemsliste.php?medlemID=43.

Hvordan programmerer jeg mig ned i listen til medlem 43???

Mvh.
Janni Christensen

Fra : Jesper H

Dato : 17-01-06 21:33

Hej Janni

Det kan du gøre vha. html. Hvis du laver et anchor (<a>-tagget) for
hver person, og laver linket om, så skulle det virke:

<a name="nr42">John Thomsen</a>
..... blah blah blah blah...

<a name="nr43">Poul Thomsen</a>
..... yada yada yada yada...

osv osv.
Når du så laver dit link, skal du skrive det der står i "name" efter
en "havelåge":
http://www.mitdomæne.dk/medlemsliste.php#nr43

Så skal brugerens browser selv springe derned til, også endda hvis
det står i en <div>-boks eller <iframe> eller noget. Der står lidt om
det her: http://www.w3schools.com/html/html_links.asp (under
overskriften The Anchor Tag and the Name Attribute).

--
Mvh Jesper, http://fdf.dk/landsdel1

Fra : J Christensen

Dato : 18-01-06 21:08

Jesper H skrev:

> [...]
> hver person, og laver linket om, så skulle det virke:

> Når du så laver dit link, skal du skrive det der står i "name" efter

Tak for det! Det var havelågen, jeg manglede - jeg havde faktisk lavet
ankeret med ID-variablen i, men jeg var vist blevet så optaget af php
med variabelsammenligning, at jeg glemte html-børnelærdommen

Mvh.
Janni Christensen