Backup af mySql-db, hvordan gøres det?
Fra : Jakob Munck

Dato : 14-01-06 23:05

Jeg har lavet en medlemssite i php/mySql og nu spekulerer jeg over, hvordan
man bedst sikrer sine data, altså hvordan laver man backup af tabellerne i
mySql? Er der en mulighed for at køre kode, som får mySql til at sende en
sektkopi af alle tabeller til en e-mail adresse, eller hvad skal man gøre?

Gode råd ønskes.

v.h.
Jakob

Fra : Geert Lund

Dato : 14-01-06 23:42

Jakob Munck wrote:

> Gode råd ønskes.

Enten skriver du et værktøj til at klare det - eller også bruger du en
af de mange værktøjer der er skrevet til formålet - jeg ville google
lidt hvis jeg var dig...

Eller simpelthen blot benytte phpMyAdmins mulighed for at eksportere
databaser og indhold via en browser.

Geert Lund,
www.GLD.dk

Fra : Jakob Munck

Dato : 15-01-06 09:28

> Eller simpelthen blot benytte phpMyAdmins mulighed for at eksportere
> databaser og indhold via en browser.

Jeg bruger også phpMyAdmin og den kan eksportere i SQL-format, det er helt
fint. Men det kræver at jeg logger mig ind i phpMyAdmin først og udfører den
operation manuelt. Det jeg leder efter er noget kode der gør det muligt for
mig at klikke på et link på min site og så få denne SQL-dump af databasen
tilsendt til min e-mail adresse. Det burde være muligt og der er sikkert
mennesker, som har lavet koden allerede. Men søgning på Google har ikke
gjort mig meget klogere, indtil videre. Der er masser af programmer, men jeg
har ikke tid og mulighed for at teste dem alle.

Derfor spørger jeg stadig om der er nogle, som har et forslag? Hvordan gør
man det muligt at klikke på et link og derved at få php's udmærkede
post-funktion til at sende en email med et sql-dump af ens database?

v.h.
Jakob

Fra : Martin

Dato : 16-01-06 17:31

Jakob Munck wrote:

> [...]
> man det muligt at klikke på et link og derved at få php's udmærkede
> post-funktion til at sende en email med et sql-dump af ens database?

<http://mamboforge.net/projects/cron-backup/>
Hvis du kigger lidt på koden - så burde du kunne gennemskue løsningen.