Include problemer
Fra : M

Dato : 11-01-06 10:00

Hej

Når jeg skriver flg. script:

<?php
include("include/funktioner.php");
?>

<h1>Test af funktioner</h1>

<?php hej (); ?>

så bliver alle funktionerne i funktioner.php printet først, og efterflg.
kommer teksten og hej(); funktionen

Hvordan kan jeg gøre, så det kun er hej(); der vises efter teksten?

På forhånd tak!

-M

Fra : Jesper H

Dato : 11-01-06 10:40

Hej M

Den fil, du inkluderer, skal også have <?PHP ?> tags omkring
indholdet. Ellers bliver indholdet bare opfattet som alm. html. Inde
http://dk2.php.net/manual/en/function.include.php ses det i
eksemplet:

vars.php-filen:
<?php
$color = 'green';
$fruit = 'apple';
?>

test.php-filen:
<?php
echo "A $color $fruit"; // A
include 'vars.php';
echo "A $color $fruit"; // A green apple
?>

Forresten ved jeg ikke om du må skrive
<?php hej (); ?>
men rettere skal fjerne mellemrummet mellem hej og () således:
<?php hej(); ?>

--
Mvh -Q?
http://fdf.dk/landsdel1/

Fra : M

Dato : 11-01-06 10:57

hæhæ...

Mange tak! Sad lige og kiggede lidt på koden, og fadt ud at af funktionerne
også blev kaldt i funktioner.php! Dooh!

Mange tak alligevel!

-M

Ps. <?php hej (); ?> ser også ud til at virke, men det kan godt ske, det er
mest rigtigt hvis man skriver det som <?php hej(); ?>

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-06 13:49

M wrote:
> Ps. <?php hej (); ?> ser også ud til at virke, men det kan godt ske, det er
> mest rigtigt hvis man skriver det som <?php hej(); ?>

du bør skrive hej();

det andet er forkert.

René Madsen --- Webhotel, PHP/MySQL, 500Mb, 5xPOP3 for kun 9,-/md.
Schultz Consult --- www.schultzconsult.dk/Hosting
Din IT Leverandør --- tlf. 46 95 08 81 / 28 34 36 85