Dynamisk include - udvidet
Fra : Cifly

Dato : 11-01-06 06:03

Hej NG

I forbindelse med en artikel på min side, har jeg oprettet en dynamisk
include fordi teksten er blevet meget lang.

Således er der 5 .txt filer der tilhører artiklen.

Nu er det sådan, at der for hver af de fem sider, er tilknyttet en anden
..txt fil med links til indholdet på siden.

I min venstre menu har jeg et "kapitel område" med links til de 5
overordnede .txt filer.

Nu ønsker jeg så, i min venstre menu under punktet "Indhold på siden", at de
tilhørende .txt filer til den aktuelt indlæste artikel side bliver indlæst
også.

Forvirrende? - Svært at forklare - men følg linket herunder til min
testside og se om det hjælper på forståelsen.

http://flygenrings.dk/testmappe/adhd.php?page=txt/adhd

Håber i kan klare den - det ville være kanon.

--
Venlig hilsen www.flygenrings.dk
"Sometimes, when you lose, you win." - What Dreams May Come

Fra : Jesper H

Dato : 11-01-06 10:43

Noget med en regular expression, som åbner filen, "scanner" den for
links og dermed indsætter dem? Se evt.
http://dk2.php.net/manual/en/function.preg-match.php . Ellers forstår
jeg vist ikke helt...

--
Mvh Jesper, http://fdf.dk/landsdel1/

Fra : Bent Stigsen

Dato : 11-01-06 11:25

Cifly wrote:
> [...]
>
> Forvirrende? - Svært at forklare - men følg linket herunder til min
> testside og se om det hjælper på forståelsen.

Jeg ved ikke om jeg misforstår dig, men hvis du efterspørger en måde
at lave en kobling mellem artikel-fil og tilhørende fil med links, så
kan du evt. bare vedtage en bestemt navnekonvention på dine filer.
Eksempelvis, hvis det link du gav, resulterer i at en artikel-fil ved
navn "adhd.txt" bliver indlæst, så indlæs en fil der hedder
"adhd.txt.links", eller hvad du synes er fornuftigt.

Hvis du er rigtig doven, så skriver du en stump javascript, der lige
løber det igennem og skriver linksene ind på siden.

/Bent

Fra : Cifly

Dato : 13-01-06 01:48

Bent Stigsen skrev:

> [...]
> "adhd.txt" bliver indlæst, så indlæs en fil der hedder "adhd.txt.links",

Du har forstået det fuldstændig korrekt.

Hvis filen adhd.txt indlæses, skal filen adhd.txt.links indlæses
Hvis filen adhdsyst0.txt indlæses, skal filen adhdsyst0.txt.links indlæses.

Så hvordan omsætter jeg forslaget til praktisk anvendelig kode?

> Hvis du er rigtig doven, så skriver du en stump javascript, der lige løber
> det igennem og skriver linksene ind på siden.

Jeg har besluttet med mig selv først at lave det i ren php og siden sætte
mig ind i JS

Fra : Bent Stigsen

Dato : 14-01-06 06:35

Cifly wrote:
[snip]
> Hvis filen adhd.txt indlæses, skal filen adhd.txt.links indlæses
> Hvis filen adhdsyst0.txt indlæses, skal filen adhdsyst0.txt.links indlæses.
>
> Så hvordan omsætter jeg forslaget til praktisk anvendelig kode?

Hvis du fx. i toppen af dit script har noget ala:

switch ($_GET['page']) {
case "txt/adhd":
$artikel_filnavn = 'adhd.txt';
break;
case ...:

Så kan du enten angive det inde i switchen, eller efterfølgende gøre:
$links_filnavn = $artikel_filnavn.'.links';

Nede i scriptet har du så include($links_filnavn), eller hvordan du nu
foretrækker at indlæse dine filer.

/Bent

Fra : Cifly

Dato : 14-01-06 16:15

Bent Stigsen skrev:

> [...]

> $links_filnavn = $artikel_filnavn.'.links';
>
> Nede i scriptet har du så include($links_filnavn), eller hvordan du nu

Fandt på følgende løsning:

<?php
$sider = array (
'adhd' => 'ADHD forside',
'adhdsyst0' => 'ADHD Systemer',
'adhdsyst1' => 'Clipartmetoden',
'adhdsyst2' => 'Belønningsmetoden',
'adhdsystfrem' => '.. Fremgangsmåde',
);
$code='txt/adhd';
$title=$sider[$code]; /* default indhold hvis intet er specifiseret */
$order=$_GET['page'];
if (isset($sider[$order])){
$code=$order;
$title=$sider[$order];
}
$content='txt/'.$code.'.txt'; /* Selve artiklen */

/* INDHOLD */
$indhold = 'indhold_'.$code;
$toc ='txt/'.$indhold.'.txt';
?>

Og indlæses her:

<?php
include ($toc); /* Indsæt indholdslinks */
?>

Den løser udfordringen, men er lidt besværlig at vedligeholde, idet mange
..txt filer skal redigeres. En kode der tog højde for det og fx kunne indlæse
specifikke kapitler i én .txt fil og tilhørende links, ville være optimal.
men umiddelbart er mit kendskab til php baseret på et meget skrøbeligt
fundament samt viden fra andre programmeringssprog (Visual Basic og C++).

Så for nu er problemet løst.

Takker for inspiration og engagement. Jeg trækker nok på jer igen, i
hvertfald når jeg kaster mig ud i at omlægge fra flere filer til én enkelt

--
Venlig hilsen www.flygenrings.dk
"Sometimes, when you lose, you win." - Robin Williams i "What Dreams May