Script virker ikke! Hvorfor?
Fra : M

Dato : 10-01-06 22:16

Hej!

Er der nogen der kan få flg. script til at virke?

http://www.hotscripts.com/detailed/31452.html

Når jeg trykker submit, så bliver config.php ikke oprettet? Jeg har givet
mappen 777 rettigheder.

Nogen der kan forklare mig hvad der går galt?

På forhånd tak

-M

Fra : Bent Stigsen

Dato : 11-01-06 01:43

M wrote:
> [...]
> mappen 777 rettigheder.
>
> Nogen der kan forklare mig hvad der går galt?

Mest oplagte er, at scriptet forventer at "register_globals" er slået
til. http://www.php.net/manual/en/security.globals.php

Men!! jeg må indgående bede dig om, ikke at bruge scriptet. Det virker
næsten designet til, at blive misbrugt af spammere og phish'ere.

Der er ingen validering af input, og input skrives tilmed ned i en
php-fil. Det er så ufornuftigt, at det gør ondt.

/Bent

Fra : M

Dato : 11-01-06 07:28

> Mest oplagte er, at scriptet forventer at "register_globals" er slået til.
> http://www.php.net/manual/en/security.globals.php

Det skal jeg lige have kigget på!

> [...]
>
> Der er ingen validering af input, og input skrives tilmed ned i en
> php-fil. Det er så ufornuftigt, at det gør ondt.

OK. Ville også bare høre hvorfor det ikke virkede, eftersom det var et
eksempel taget ud af en "undervisningsbog". Men jeg kan godt se hvad du
mener.

Mange tak!

-M