Gemme variabel i fil
Fra : Henrik Hartig

Dato : 09-01-06 10:24

Hej NG
Hvordan får jeg gemt testdata ned i en fil i php?
Jeg har prøvet nedenstående kodestump, men det virker desværre ikke.
Det er et sql-statement jeg gerne vil kigge lidt nærmere på:

$handle = fopen("test.txt", 'w');
fwrite($handle, $sql);
fclose($handle);

/henrik

Fra : Jesper H

Dato : 09-01-06 10:38

Hej Henrik

Er $sql = mysql_query("SELECT ...... et-eller-andet ..."); ?
Det der så kommer ud i $sql er en reference til dataene i
mySQL-databasen. Grunden til at du ikke blot kan gemme $sql-variablen
er, at de resultater som $sql refererer til bliver frigjort når
scriptet er kørt færdigt. Det er lidt det samme som hvis du kører
funktionen mysql_free_result() ( se eventuelt
http://dk2.php.net/manual/en/function.mysql-free-result.php ). Så du
kan gøre to ting:
1. Du kan gemme din query-streng i stedet og så gemme den (det kommer
lidt an på hvad det skal bruges til).
2. Du kan hente dataene ud i et associativt array (mysql_fetch_assoc(),
vistnok) en række ad gangen, og gemme dem vha. serialize()
http://dk2.php.net/manual/en/function.serialize.php . Herefter bruger
du unserialize() når du har åbnet filen og skal konvertere indholdet
til et array igen.

--
Mvh Jesper, http://fdf.dk/landsdel1/

Fra : Geert Lund

Dato : 09-01-06 20:24

Henrik Hartig wrote:

> Hvordan får jeg gemt testdata ned i en fil i php?
> Jeg har prøvet nedenstående kodestump, men det virker desværre ikke.
> Det er et sql-statement jeg gerne vil kigge lidt nærmere på:

Det ville jo være rart om du skrev lidt om hvad du får af fejl, eller
hvad du oplever når du forsøger at skrive indholdet af $sql ...
indeholder den overhovedet noget? (prøv fx at echo den ud i scriptet så
du kan se om den indeholder noget).

Geert Lund