Unknown column 'test' in 'where clause'
Fra : Alexander P.

Dato : 08-01-06 17:15

Kunne ikke udføre: select text, name from comments where name =
test/test.jpg
Fejlen er: Unknown column 'test' in 'where clause'
er denne fejlmelding jeg får når jeg prøver at udskrive
kommentarene fra mit galleri, jeg kan virkelig ikke se hvad
fejlen er i noget så enkelt, mine koder kommer her:

[Functions.php]
function open_choose_db() {
$server = "1111111111";
$user = "1111111111";
$password = "1111111111";
$db = "11111111";

if (!mysql_connect("$server","$user","$password")) {
mysql_echo_error("Kunne ikke oprette en forbindelse til
MySQL.");
}

if(!mysql_select_db("$db")) {
mysql_echo_error("Kunne ikke vælge databasen: $db");
}
}

function ask($query) {
$result = mysql_query($query);

if(!$result) {
mysql_echo_error("Kunne ikke udføre: <em>$query</em>");
}

while($raekke = mysql_fetch_array($result)) {
$resultat_array[] = $raekke;
}

return $resultat_array;
}

function close_mysql() {
if(!mysql_close()) {
mysql_echo_error("Kunne ikke lukke forbindelsen til MySQL!");
}
}

// Echo mysql errors
function mysql_echo_error($mysql_error) {
echo "<p>$mysql_error";

if ($mysql_error_real = mysql_error()) {
}

exit;
}

[show_image.php]
/* ^^ Længere oppe includere jeg functions.php og skaffe
variablen $img_name som står til test/test.jpg */
// Get the comment to the picture
$sql = "select text, name from comments where name =
'$img_name'";
open_choose_db();
$result = ask($sql);
close_mysql();
extract($result);
echo "$name";
echo "$text";

[min sql ser ud som følger:]
CREATE TABLE `comments` (
`id` int(11) NOT NULL auto_increment,
`name` varchar(100) NOT NULL default '',
`text` text NOT NULL,
PRIMARY KEY (`id`)
) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=2 ;

INSERT INTO `comments` VALUES (1, 'test/test.jpg', 'hej hej her
er morseper);

- Nogle der har nogen som helst anelse om hvor fejlen ligger?

-/Ap

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Troels Hansen

Dato : 08-01-06 17:38

Alexander P. wrote:
> Kunne ikke udføre: select text, name from comments where name =
> test/test.jpg
> Fejlen er: Unknown column 'test' in 'where clause'

Du skal sætte '' uden om strenge.
select text, name from comments where name = 'test/test.jpg'

> INSERT INTO `comments` VALUES (1, 'test/test.jpg', 'hej hej her
> er morseper);

Denne er gal. Du mangler at afslutte strengen:

Fra : Alexander P.

Dato : 08-01-06 18:11

okay tak, nu melder den ingen fejl - men problemet er nu bare, den
udskriver intet!

-har rettet det du skrev

Fra : Christoffer

Dato : 08-01-06 18:27

"Alexander P." <awpdk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> okay tak, nu melder den ingen fejl - men problemet er nu bare, den
> udskriver intet!
>
> -har rettet det du skrev
Tjek at informationerne er blevet skrevet i databasen, og tjek så dine
variabelnavne.

Fra : Alexander P.

Dato : 08-01-06 21:52

> Tjek at informationerne er blevet skrevet i databasen, og tjek så dine
> variabelnavne.

- det er de, og de er korrekte!