Hjælp til fejlmeddelse....
Fra : Jeppe Christensen

Dato : 07-01-06 22:21

Hej NG...

Får følgende fejlmeddelse:

Warning: mysql_result(): supplied argument is not a valid MySQL
result resource in
/customers/gie04-05.dk/gie04-05.dk/httpd.www/galleri/pages/forsid
e.php on line 4
You have an error in your SQL syntax. Check the manual that
corresponds to your MySQL server version for the right syntax to
use near ' 10' at line 1

Linje 4 ser således ud:

               $numbers = mysql_result(mysql_query("SELECT COUNT (*) FROM
galleri_names"),0);

Håber i kan hjælpe....

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-01-06 22:50

It happens that Jeppe Christensen formulated :
> Warning: mysql_result(): supplied argument is not a valid MySQL
> result resource in

For det første, du får ikke en gyldig resource ud af dit MySQL kald.

> You have an error in your SQL syntax. Check the manual that
> corresponds to your MySQL server version for the right syntax to
> use near ' 10' at line 1

MySQL siger den ikke forstår dit SQL kald - så det er nok den du skal
have kigget efter.

> Linje 4 ser således ud:
>
> $numbers = mysql_result(mysql_query("SELECT COUNT (*)

Prøv at fjerne mellem COUNT og (*), så tror jeg det virker.

Du bør iøvrigt altid kontrollere om et database kald ender i fejl eller
går godt *før* du begynder at bruge de data du tror du har trukket ud
af databasen.

This is not an automated signature. I type this in to the bottom of
every message.

Fra : Jeppe Christensen

Dato : 08-01-06 00:35

> MySQL siger den ikke forstår dit SQL kald - så det er nok den du skal
> have kigget efter.

Nu er det kun det overstående der ikke virker, også kan jeg regne mig frem til
at det er denne her sql kald den ikke er så glad for:

$query = mysql_query("SELECT * FROM galleri_names ORDER BY id DESC limit
$show_from, $shows") or die(mysql_error());

Skal siges at:

$shows = 10;

&

if(!$_GET["show_from"]){$_GET["show_from"] = "0";}

Håber i kan hjælpe mvh. Jeppe

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 08-01-06 02:18

Jeppe Christensen wrote:

> if(!$_GET["show_from"]){$_GET["show_from"] = "0";}

$_GET['show_from'] != $show_from

.... eller sagt med andre ord, hvis du vil ha' en variabel der hedder
$show_from som indeholder værdien af $_GET['show_from'], så bliver du
nødt til at tildele den, lissom du tildeler til $shows.

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk

Fra : Jesper H

Dato : 08-01-06 08:25

<?PHP
$numbers = mysql_result(mysql_query("SELECT COUNT (*) FROM
galleri_names"),0);
?>

Du har et mellemrum for meget mellem COUNT og (*). Prøv istedet med:
<?PHP

Mvh Jesper, http://fdf.dk/landsdel1/